مدیرآموزش و پرورش فلاورجان از مشکلات آموزشی این شهر می‌گوید

امینی: تعدادی از مدارس شهرستان بخاطر قدمت بالا، بویژه در فلاورجان و قهدریجان نیاز به تخریب و بازسازی دارد که برای دانش‌آموزان خطرآفرین است/ تاکنون تعدادی از کلاس‌های کانکسی در فلاورجان حذف شده است

فلاورجان (پانا) - مدیرآموزش و پرورش فلاورجان در خصوص مشکلات آموزشی این شهر از کمبود معلم ابتدایی تا مشکلات تراکم دانش‌آموزی و مدارس تخریبی در نشست با اصحاب رسانه گفت.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۳۹
لینک کوتاه کپی شد
مدیرآموزش و پرورش فلاورجان از مشکلات آموزشی این شهر می‌گوید

حسینعلی امینی، مدیرآموزش و پرورش فلاورجان در ابتدای این نشست به اهمیت اصحاب رسانه در جامعه اشاره کرد و گفت: امروزه بر اساس مواردی که در جامعه وجود دارد اصحاب رسانه نقش بسیار کلیدی در زندگی اجتماعی انسان و جایگاه ویژه جهت آگاه سازی و جهاد تبیین دارند. مشکلات مردم باید از طریق اصحاب رسانه به مسئولین انتقال داده شود و مسئولین برای حل مطالبات و مشکلات مردم گام بردارند.

امینی با توجه به تراکم جمعیت دانش آموزی در شهرستان گفت: در سال تحصیلی جدید بیش از 37 هزار دانش آموز ثبت نام شده اند که آموزش آنان بر عهده 3852 معلم شاغل و بازنشسته در 205 مدرسه قرار داده شده است.

وی در ادامه افزود: ۲۰۵۲ نیرو در مجموعه آموزش و پرورش فلاورجان شاغل هستند که از این تعداد ۱۴۱۰ نفر رسمی، ۲۸۱ نفر استخدام آزمایشی،۳۱۲ نفر استخدام پیمانی،۳۶ نفر به صورت قراردادی و ۱۳نفر نیز هم به عنوان سرباز معلم فعالیت می کنند.

مدیر آموزش و پرورش فلاورجان در ادامه با اشاره به کمبود نیروی انسانی در آموزش و پرورش فلاورجان عنوان کرد: برای جبران کمبود معلم در مقاطع تحصیلی ابتدایی و متوسطه از ظرفیت معلمان بازنشسته استفاده شد که تعداد ۱۸۰۰ نیرو به عنوان حق التدریس به کار گرفته شده است.

مدیرآموزش و پرورش فلاورجان بر لزوم مقاوم سازی و ایمن سازی مدارس تاکید کرد و افزود: تعدادی از مدارس شهرستان بخاطر قدمت بالای آنها بویژه در فلاورجان و قهدریجان نیاز به تخریب و بازسازی دارد که برای دانش آموزان خطرآفرین است و تعدادی از آنها نیز به طور کامل تخلیه شده اند و قابل استفاده نیست.

امینی در ادامه با قدردانی از خیرین مدرسه‌ساز که همواره در کنار آموزش و پرورش برای رفع مشکلات بوده‌اند، افزود: مجمع خیرین مدرسه ساز شهرستان با برگزاری جلسات مستمر با توجه به کمبودها و منابع اعتباری که آموزش و پرورش داشته است، کمک شایانی در امر ساخت و نوسازی مدارس انجام داده است و هر کجا خیرین در کنار آموزش و پرورش بوده اند ما مشکلات کمتری داشته ایم.

وی در ادامه یکی از مشکلات مهم آموزش و پرورش فلاورجان را تراکم بالای دانش آموزان و کمبود فضای آموزشی در شهرستان دانست و عنوان کرد: وجود کلاس های کانکسی در شهرستان فلاورجان زیبنده مردم شهرستان نیست و حذف کلاسهای کانکسی یکی از دغدغه‌های آموزش و پرورش است که با حمایت مجمع خیرین مدرسه ساز و کمک خیرین و اداره کل نوسازی تاکنون تعدادی از آنها حذف شده است.

مدیر آموزش و پرورش فلاورجان در ادامه تصریح کرد: با پیگیری‌ها و حمایت‌های صورت گرفته از سوی نماینده مجلس و فرماندار شهرستان توسط بنیاد برکت و بنیاد علوی از مدارس فرسوده بازدید بعمل آمد که ساخت تعدادی از این مدارس از جمله در روستای هویه و جوجیل توسط بنیاد برکت و علوی در حال ساخت است.

وی همچنین به مدارس درحال ساخت اشاره و تصریح کرد: هنرستان جهانی در قهدریجان با مشارکت خیران و اداره کل نوسازی 60 درصد پیشرفت داشته است، طرح توسعه مدرسه کوثر زازران، مدرسه خیرساز مرحوم کاظمی در قهدریجان، مدرسه حاجیه خانم کیانی در بندارت که خیر گرانقدر به تعهدات خود عمل کرده است و منتظر اعتبارات نوسازی هستیم، مدرسه خیرساز استثنایی اخلاص در شهر قهدریجان و هنرستان شهدای مدافع امنیت در فلاورجان که آماده بهره برداری است، از دیگر پروژه‌های آموزش و پرورش فلاورجان است.

مدیرآموزش و پرورش فلاورجان در ادامه با اشاره به اینکه در شهرستان تعداد زیادی اتباع ساکن هستند و با مشکل ثبت نام روبه رو هستیم گفت: با پیگیری‌های مستمری که انجام شد اولین مدرسه کمیساریا در استان در شهرستان فلاورجان با هزینه ای بالغ بر 8 میلیارد تومان اعتبار جهت ساخت مدرسه ۱۲ کلاسه توسط کمیساریای عالی پناهندگان سازمان ملل متحد در شهر فلاورجان تأمین شد که این مدرسه از زمان کلنگ‌زنی تاکنون پیشرفت فیزیکی بالایی داشته است و امیدواریم برای سال تحصیلی آینده به بهره‌برداری برسد.

امینی در ادامه افزود: علاوه بر کمبود نیروی انسانی، شهرستان با کمبود هنرستان‌ نیز مواجه است و این در حالی است که در شهرستان با این تعداد بالای دانش آموز تنها دو هنرستان وجود دارد و دانش آموزان از شهرهای پیربکران و قهدریجان جهت تحصیل در رشته های فنی به فلاورجان مراجعه می‌کنند.

وی با بیان اینکه سیاست آموزش و پرورش مبنی بر هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای و کار و دانش است، عنوان کرد: باتوجه به وجود شهرک های صنعتی اشترجان و وزیرآباد هدایت تحصیلی دانش آموزان به سمت رشته‌های فنی و حرفه‌ای نیازمند ایجاد هنرستان های جنب صنعت با رشته های مورد نیاز صنایع منطقه است.

امینی خاطرنشان کرد: کانون سبحان در شهر فلاورجان و کانون آزادگان در شهر قهدریجان در زمینه برگزاری کلاس های فرهنگی و هنری، فوق برنامه و استعدادیابی دانش آموزان فعالیت دارد که شاهد موفقیت های بسیاری توسط دانش آموزان شهرستان در زمینه مسابقات علمی، فرهنگی، هنری، قرآنی و ورزشی در سطح استان و کشور بوده ایم.

وی پیرامون فعالیت مدارس قرآنی در شهرستان نیز عنوان کرد: دو مدرسه قرآنی در شهرهای فلاورجان و قهدریجان با هدف آشنایی با فرهنگ و علوم قرآنی و نشر و گسترش فرهنگ قرآن و با رویکرد حفظ قرآن در بین دانش آموزان در حال فعالیت است که تعداد قابل توجهی از دانش آموزان در زمینه حافظان قرآن شناسایی و استعدادیابی شده اند.

مدیر آموزش و پرورش فلاورجان در پایان به اهمیت نماز جماعت و فعالیت‌های پرورشی در مدارس اشاره کرد و گفت: با همکاری حوزه علمیه و آموزش و پرورش در سال تحصیلی جدید، نماز جماعت در کلیه مدارس برگزار می‌شود که در این خصوص 35 نفر از خواهران و برادران طلبه در قالب طرح امین و 5 طلبه وظیفه در مدارس حضور پیدا خواهند کرد و در زمینه برپایی نماز جماعت، پاسخ به شبهات و مسائل دینی فعالیت خواهند کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار