رئیس کمیته همگانی فدراسیون کاراته در گفت‌وگو با پانا:

استعداد ورزشی  بچه ها قبل از10سالگی آزموده و کشف شود/ فیلم

اصفهان (پانا) - رئیس کمیته همگانی فدراسیون کاراته بیان کرد در سواد حرکتی توصیه می‌شود که والدین برای بچه‌ها از 3 سالگی در چهار زمینه، ورزش کردن را فراهم کنند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۷۳۴
لینک کوتاه کپی شد

رشید خدابخش، رئیس کمیته همگانی فدراسیون کاراته در روز تربیت بدنی در پاسخ به چگونگی کشف استعداد دانش آموزان در رشته‌های مختلف ورزشی به پانا گفت: «در سواد حرکتی توصیه می کنند که والدین برای بچه ها از 3 سالگی، در چهار زمینه ورزش کردن را فراهم کنند. اولین زمینه آب است، یعنی شنا یا واترپلو، دومین زمینه ورزش‌های سُر خوردنی مانند اسکیت، اسکی روی آب یا اسکی روی برف است.»

وی بیان کرد: «یکی دیگر از زمینه ها ورزش‌های معلّق مانند مینی ترامپولین است و زمینه بعدی ورزش‌های زمینی است مانند کاراته، ژیمناستیک، والیبال، بسکتبال و...»

خدابخش افزود: «اگر بچه ها از 3 تا 10سالگی در این چهار زمینه تجربیاتی داشته باشند، بدنشان آماده می شود و می توانند بر اساس علاقه، رشته مورد نظر خود را انتخاب کنند.»

وی تاکید کرد: «این چهار رشته سیستم‌های مختلف هماهنگی اعصاب و عضله را آماده می کند و ذهن بچه ها برای آموزش مسائل دیگر آماده می شود.»

خدابخش تصریح کرد: «بهتر است بچه ها ببینند از کدام رشته ورزشی بیشتر لذت می برند. معمولا آنچه ما از آن خوشمان می آید با استعدادمان تطبیق دارد یعنی اینکه ما استعداد آن را داریم که از آن خوشمان می آید.»

دانش آموزان خبرنگار: هستی جعفری، ستایش صالح پور

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار