معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان:

جامعه رو به رشد، از تجربیات پیشین خود جهت پیشبرد اهداف در چشم‌انداز آینده بهره می‌گیرد

بهارستان یک(پانا) - معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در نشست هم اندیشی طرح افق، جامعه رو به رشد را جامعه‌ای دانست که از تجربیات پیشین خود جهت پیشبرد اهداف در چشم‌انداز آینده بهره گیرد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۶۵۱
لینک کوتاه کپی شد
جامعه رو به رشد، از تجربیات پیشین خود جهت پیشبرد اهداف در چشم‌انداز آینده بهره می‌گیرد

نشست هم‌اندیشی طرح افق با عنوان ایجاد فرآیندهای قدرتمند آموزشی، با حضور الهام صیادی معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم‌پور برگزار شد.

صیادی جامعه رو به رشد را جامعه‌ای دانست که از تجربیات پیشین خود در جهت پیشبرد اهداف در چشم‌انداز آینده بهره گیرد و ادامه داد: در حوزه آموزش با توجه به اینکه دو سال بطور مداوم، مدارس به‌ صورت مجازی برگزار شدند، قطع به یقین وجود چالش‌ها باعث پیدایش دستاوردهای مثبتی در میان سوابق حرفه‌ای همکاران و دانش‌آموزان شد.

وی افزود: حال برای اینکه همسو با جامعه در حال رشد حرکت کنیم، لازم است از این تجربیات بدست آمده در آموزش مجازی، بهره کافی را برده و از دستاوردهای آن استفاده، و چالش‌ها را با مهندسی معکوس نیز به فرصت تبدیل کنیم و با شناسایی دستاوردها و تجارب مدارس به فرآیندهای آموزشی جدید با امکان آموزش حضوری دست پیدا کنیم.

معاون آموزش ابتدایی ناحیه یک بهارستان تصریح کرد: فرآیند بررسی و نظارت، صرف نظر از روش‌های اجرائی، همواره در نظام آموزشی جاری است و تصور پیشرفت در آموزش بدون نظارت امری ناممکن است؛ به همین منظور نشست هم‌‌اندیشی با مدیران مدارس ابتدایی با رویکرد شناسایی دستاوردهای مدیران در پیشبرد آموزش و بهره‌گیری از دستاوردهای ایشان به آموزش حضوری با نگاه کارشناسی و همچنین شناسایی نقاط ضعف و قوت مدارس و اقدامات در جهت رفع کاستی‌ها، در قالب نشست گفتگو محور به صورت مدرسه به مدرسه با مدیران مدارس صورت خواهد گرفت.

وی در خصوص نحوه‌ برگزاری این نشست‌، اظهار نظر کرد: در این نشست فعالیت‌های مدارس در بخش آموزش شامل چالش‌ها، فرصت‌ها، دستاوردها و اقدامات صورت گرفته، مورد گفتگو و بررسی قرار می‌گیرد و مدیریت یک مدرسه از دو جنبه اداری، مالی و آموزشی قابل بررسی بوده که در این بازدید با توجه به اهمیت نقش آموزش در پیشرفت کشور عزیزمان ایران، جنبه آموزشی اقدامات مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مقام مسئول، در رابطه با هدف از برگزاری این نشست، چنین عنوان بیان کرد: هدف مهم برگزاری این نشست این است که ما به دنبال شناسایی مدیران آموزشی هستیم و سعی بر این است این جنبه از مدیریت، مجدد تقویت شده و در مدارس نمایان شود و هدف از این نشست نیز شناسایی خلاقیت و ابتکار مدیران در حوزه آموزش، شناسایی مدارس فعال و پویا و انعکاس اقدامات و تجارب آموزشی ارزشمند مدیران است.

صیادی ادامه داد: محور مهم بازدیدها بررسی نشاط حاکم بر فضای آموزشی و فضای ظاهری مدارس و میزان آگاهی مدیران از سطوح آموزشی آموزگاران و دانش‌آموزان و فعالیت‌های انجام شده در جهت بهبود نقایص آن‌ها است.

وی ضمن تقدیر از تلاش و زحمات مضاعف مدیران و آموزگاران جهت مدیریت و پیشبرد آموزش مجازی خاطر نشان کرد: برای اینکه بتوان تجربیات بدست آمده طی این مدت را برای آیندگان حفظ کنیم، لازم است تا چالش‌ها و فرصت‌های این عرصه مورد بررسی قرار داده و برنامه مشخصی را برای ارائه خدمات آموزشی تدوین کنیم؛ زیرا بهره‌برداری و انعکاس این تجارب می‌تواند ما را در بهبود آموزش در فرایند حضوری یاری کند تا در ارزیابی فعالیت‌ها و دستاوردها، معیار و شاخص‌های بهتری داشته باشیم و از طریق این شاخص‌ها به فرآیندهای جدید آموزشی منطبق با آموزش حضوری دست یابیم.

خبرنگار: رضا نیکجو

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار