مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان:

آموزش و پرورش، مهمترین نقش را در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل دارد

سمنان (پانا) - مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان تاکید کرد آموزش و پرورش، مهمترین نقش را در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۵۰۴
لینک کوتاه کپی شد
آموزش و پرورش، مهمترین نقش را در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل دارد

ایرج کارخایی در جلسه برنامه‌ریزی مانور نمادین پدافند غیرعامل در مدارس استان به میزبانی دفتر معاونت فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، با بیان اینکه دشمن به‌واسطه قدرت دفاعی و بازدارندگی جمهوری اسلامی از روش‌های سخت ناامید‌شده و برای تحقق اهداف خود در جنگ شناختی و ادراکی به‌دنبال تغییر اولویت‌ها و ایجاد تردید در ذهن مردم به‌ویژه جوانان و نوجوانان است، خاطرنشان کرد: امروز استکبار جهانی برای پشتیبانی از جنگ شناختی و ادراکی علیه جمهوری اسلامی ایران اقدامات گسترده‌ای را انجام داده است و راهبردهای خصمانه‌ای را علیه کشور دنبال می‌کند.

وی افزود: دشمن با اذعان به شکست فشار حداکثری و همه‌جانبه، اکنون در یک جنگ ترکیبی چندلایه صف‌آرایی کرده است. مقام معظم رهبری رویکردها و راهبردهای دشمن را در این شیوه از جنگ برای اقشار مختلف تبیین کرده و بر ضرورت هوشیاری تاکید کرده است. امروز می‌بینید بخشی از افرادی که ناآرامی ایجاد کرده و اموال عمومی را تخریب کردند، بصیرت و هوشیاری لازم را درباره اهداف دشمن نداشتند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان، گفت: دشمن با ایران قوی و ایران اسلامی مشکل دارد و باید در این سال ها بیشتر از این به مباحث جدی و دفاعی پدافند غیرعامل در مدارس می پرداختیم، اما اکنون همه رسانه‌های داخلی جمهوری اسلامی ایران باید از همه ظرفیت و توان خود در راستای توسعه و گسترش فرهنگ جهاد تبیین در بین نوجوانان و جوانان این مرز و بوم استفاده کنند.

کارخایی ادامه داد: هشتم آبان سالروز فرمان مقام معظم رهبری مبنی بر تشکیل پدافند غیرعامل است که هرساله به همین مناسبت هفته پدافند غیرعامل نام‌گذاری می‌شود و فرصت مغتنمی است که با اجرای برنامه‌های مختلف، فراگیر و هدفمند شاهد معرفی حوزه پدافند غیرعامل در عرصه‌های مختلف عمومی و تخصصی، گفتمان‌سازی عمومی، فرهنگ‌سازی، ترویج اصول و اهداف پدافند غیرعامل و نهادینه کردن آن بین مسئولان، مدیران، کارکنان، متخصصان و عموم اقشار مختلف مردم خصوصا در حوزه دانش آموزی باشیم.

آموزش و پرورش، مهمترین نقش را در فرهنگ‌سازی پدافند غیرعامل دارد

وی با بیان اینکه آموزش و پرورش، مهمترین نقش را در فرهنگ سازی پدافند غیرعامل دارد، تصریح کرد: در آموزش و پرورش باید به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی پدافند غیرعامل بیشتر پرداخته شود. لزوم هوشیاری در برابر تهدیدات بسیار مهم است و باید در کف مدرسه هم در خدمت دانش آموزان بوده و در زمینه پدافند غیرعامل، آموزش لازم را به آنها بدهیم؛ چرا که هیچ نهاد و گروهی جز آموزش و پرورش و مدرسه نمی تواند این بار را بر دوش بکشد، بنابراین پدافند غیرعامل باید ارتباط تنگاتنگی با مدرسه و دانش آموز داشته باشد.

مدیرکل پدافند غیرعامل استانداری سمنان افزود: آسیب‌های فضای مجازی، فرزندان ما را مورد هدف قرار داده و امروز، تهدید در کیف دانش آموزان، در خانه و همراه آنان است، به همین دلیل در آموزش و پرورش باید به فرهنگ سازی و آگاهی بخشی پدافند غیرعامل پرداخته شود.

کارخایی با بیان اینکه آموزش و پرورش، اصلی ترین بسترهای فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی آحاد جامعه بویژه فرهنگیان، دانش آموزان و اولیاء را در خصوص پدافند غیرعامل دارد، خاطرنشان کرد: آموزش پدافند غیرعامل در مدارس، فرصت خوبی است تا دانش آموزان با اهداف و فرهنگ پدافند غیرعامل بیشتر آشنا شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار