امام جمعه بوشهر:

حمایت از سوادآموزی حمایت از خلاقیت انسان است

بوشهر(پانا) - نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه بوشهر با بیان اینکه سوادآموزی کاری ارزشمند و مهم است، گفت‌حمایت از سوادآموزی حمایت از خلاقیت انسان است.

کد مطلب: ۱۳۱۶۴۱۲
لینک کوتاه کپی شد
حمایت از سوادآموزی حمایت از خلاقیت انسان است

آیت الله غلامعلی صفایی بوشهری در دیدار کارشناسان و فعالان سوادآموزی استان بوشهر اظهار کرد: پدیده‌های عالم وجود، صامت و ساکت بوده و خود گویا نیستند اما خداوند در وجود انسان، قدرت بیان قرار داده است.

وی افزود: بیان یک رسانه بین انسانی است که پدیده‌های جهانی را با رموز بیانی عرضه می‌کند.

صفایی بوشهری گفت: سواد یعنی زنده کردن فهم وجود کتبی که فراتر از مکان و زمان و وجود عینی و معنوی است.

وی با بیان اینکه اگر سواد کتبی نبود ما از تاریخ علم و جهان محروم بودیم، اضافه کرد: وقتی ما به انسان سواد یاد می‌دهیم به آنها یک وجود تسلط بر سواد کتبی اعطا می‌کنیم.

صفایی بوشهری خطاب فعالان حوزه سوادآموزی با بیان اینکه کار شما احیا وجود سواد کتبی در ضمیر انسان است، عنوان کرد: حذف کتاب از حوزه زندگی انسان، سبب مرگ مفهوم مکتوب می شود که سوادآموزان با رسالت سنگین خود مانع این مرگ می‌شوند.

وی با بیان اینکه استان بوشهر از دیرباز علم پرور و اندیشمندپرور بوده و با حوزه‌های معرفتی آشنا بوده است، گفت: بوشهر در آینده‌ای نه چندان دور، استانی علمی و دانش بنیان خواهد شد و سوادآموزی قدم اول این پیشرفت است.

صفایی بوشهری ادامه داد: باید سرمایه‌گذاری در حوزه دانش به ویژه سوادآموزی به عنوان یک موضوع استراتژیک دیده شود.

وی اظهار کرد: اگر می‌خواهیم استان سرافزازی داشته باشیم باید به آموزش و پرورش توجه بیشتری شود و اعتبارات اولیه به این حوزه تزریق شود.

صفایی بوشهری افزود: باید برنامه ریزی‌ به سمتی باشد که آموزش و پرورش استان در کشور سرآمد شود.

امام جمعه بوشهر با اشاره به وجود 300 کلاس تخریبی در مرکز استان گفت: باید به جای دغدغه مدرسه تخریبی باید دغدغه پرورش عالمان بزرگی همچون شهید مطهری و پروفسور حسابی داشته باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار