پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

تهران(پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران در پیامی روز جهانی عصای سفید را تبریک گفت.

کد مطلب: ۱۳۱۶۱۱۸
لینک کوتاه کپی شد
پیام تبریک مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران به مناسبت روز جهانی عصای سفید

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران ، متن پیام مسعود بهرامی مدیر کل آموزش وپرورش شهرستان‌های استان تهران بدین شرح است :

«عصای سفید نماد روشن دلانی است که چشم ظاهر بین را بسته و با چشم دل به دنیا می‌نگرند. گرچه چشمانشان از دیدن زیبایی‌های این جهان محروم است لیکن با ایمانی تابنده، نور امید را در وجود خود زنده نگاه داشته‌اند و گرچه نگاهشان از شکوفایی تهی شده، شعله‌های عشق به زندگی در وجودشان برافروخته تر گشته است. در حالی که قلبشان روشن‌تر از آینه است، شور و شوق زندگی در وجودشان جریان دارد. قلبی مالامال از امید دارند که هیچ دیده‌ای را توان دیدن لطف و زیبایی آن نیست. پس چه جای افسوس و حسرت که چشمانشان را به روی دنیا بسته‌اند، چرا که خدا را با چشم سر نمی‌توان یافت، او در دل‌های شکسته منزل دارد، نه دیده‌های باز. اینان چراغ دل روشن کرده‌اند، تا زیبایی‌ها را از دریچه‌ای دیگر نظاره‌گر باشند.»

«هر ساله 15 اکتبر 23 مهرماه به عنوان بزرگداشت نابینایان، روز عصای سفید نامگذاری شده است. این روز فرصتی برای بهتر دیده شدن نابینایان و کم بینایان و تغییر نگرش به معلولین است. کسانی که چراغ دل را روشن نگه داشته‌اند تا مسیر پرفراز و نشیب زندگی را با سختی‌هاو مشکلاتی به مراتب بیشتر از دیگران طی کرده و به قله‌های موفقیت دست یابند. و اینک وظیفه ماست که با ایجاد فرصت‌های برابر آموزشی و مناسب‌سازی فضای آموزشی، کیفیت زندگی این عزیزان را بهبود بخشیم.»

در پایان این روز را به همه نابینایان و کم بینایان عزیز بویژه دانش‌آموزان نابینای شهرستان‌های استان تهران و خانواده و معلمان محترمشان تبریک و تهنیت می‌گویم و برای روشن دلان عزیز آرزوی بهروزی و سلامت دارم . امید است در سایه الطاف امام عصر (عج) شاهد موفقیت‌های روزافزون این عزیزان باشیم .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار