تغییر رنگ کرونا در برخی شهرهای گیلان

رشت (پانا) - بر‌اساس ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با جابه‌جایی رنگ آبی و زرد کرونایی در پنج شهرستان گیلان، تعداد شهرستان‌های با رنگ زرد 6 به7 مورد افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تغییر رنگ کرونا در برخی شهرهای گیلان

شهرستان‌های بندرانزلی، رودسر و لاهیجان از وضعیت آبی کرونایی خارج و به رنگ زرد درآمدند و شهرستان‌های رودبار و صومعه‌سرا از رنگ‌بندی زرد بیرون آمده و در وضعیت آبی قرار گرفتند.

طبق ارزیابی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی هم‌اکنون شهرستان‌های آستارا، آستانه‌اشرفیه، رشت، خمام، رضوانشهر، رودبار، صومعه‌سرا، تالش، فومن و لنگرود در لیست رنگ‌بندی آبی قرار دارند.

شهرستان‌های املش، بندرانزلی، رودسر، سیاهکل، شفت، ماسال و لاهیجان هم به رنگ زرد هستند.

رنگ آبی از پنج هفته گذشته به نقشه کرونایی گیلان رسید و رنگ نارنجی خارج شد و هم اکنون هیچ شهرستانی در نقشه کرونایی استان قرمز و نارنجی نیست.

وضعیت قرمز یا بسیار پرخطر کرونایی به شرایطی گفته می‌شود که در یک شهر از هر صد هزار نفر دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند، رنگ نارنجی نیز به معنای وضعیت کرونایی پرخطر است و آمار روزانه بستری در این مناطق بیشتر از ۶ نفر در میان ۱۰۰ هزار نفر جمعیت محاسبه می شود.

وضعیت زرد به معنای نسبتا پرخطر کرونایی است، مناطقی که با این رنگ مشخص می‌شوند به این معناست که در آنجا بستری روازنه کرونایی در بیمارستان ها بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر جمعیت است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار