۱۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی گیلان کاملا فرسوده است

رشت (پانا) - مدیر امور مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان اعلام کرد ۱۰ درصد از ماشین‌آلات کشاورزی گیلان عمر بالا دارند و کاملا فرسوده هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۷۰
لینک کوتاه کپی شد
۱۰ درصد ماشین‌آلات کشاورزی گیلان کاملا فرسوده است

مدیر امور مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان با بیان اینکه توسعه مکانیزاسیون موجب کاهش هزینه تولید محصولات کشاورزی می شود، اظهار کرد: هرساله برنامه توسعه مکانیزاسیون از اولویت های سازمان جهاد کشاورزی گیلان است.

حیدر کامیاب افزود: برخی از ماشین آلات کشاورزی استان باید نوسازی شوند تا کشاورزان راحت تر کار کنند و هم از افزایش هزینه تولید جلوگیری شود.

وی گفت: عمر ماشین آلات کشاورزی نباید بیش از ۱۰ سال باشد این در حالی است که برخی از ماشین آلات کشاورزی گیلان بیش از ۳۰ سال عمر دارند.

وی خاطرنشان کرد: ۱۰ درصد ناوگان ماشین آلات کشاورزی گیلان کاملا فرسوده هستند و لازم است اعتباراتی ویژه در این خصوص در نظر گرفته شود.

کامیاب با بیان اینکه مکانیزاسیون و تولید مکانیزه در بخش شالیزارها پیشرفته تر و توسعه یافته تر از باغبانی است، تصریح کرد: برخی از باغات بسیار سنتی هستند و حتی امکان ورود ماشین آلات به آنها وجود ندارد.

مدیر امور مکانیزاسیون جهاد کشاورزی گیلان گفت: ضروری است فرهنگ سازی لازم برای ارتقای مکانیزاسیون در باغات استان نیز صورت بگیرد تا نتایج و درآمد بهتری از فعالیت در امور باغبانی نصیب باغداران گیلان شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار