مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در جامعه‌پذیری نسل جدید دارد

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان گفت سازمان دانش‌آموزی، نقش موثر و مهمی در جامعه‌پذیری و مسئولیت‌پذیری نسل نوجوان و جوان به عنوان آینده‌سازان کشور دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۶۰۵۴
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی نقش مهمی در جامعه‌پذیری نسل جدید دارد

علی اسماعیلی امروز در سومین نشست هم‌اندیشی مدیران سازمان دانش‌آموزی سراسر کشور به میزبانی زنجان، اظهار کرد: وجود تشکل‌های دانش‌آموزی، یکی از فرصت‌ها و ظرفیت‌هایی است که نقش موثری در جامعه‌پذیری دانش‌آموزان ایفا می‌کند و شخصیت نوجوان و جوان در همین فضای تربیتی شکل می‌گیرد.

وی افزود: جامعه‌پذیری، مسئولیت‌پذیری و همه اوصافی که برای یک فرد تمدن‌ساز لحاظ می‌شود در قالب تشکل‌ها و به‌خصوص سازمان دانش‌آموزی می‌تواند فراهم شود.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ادامه داد: اساس و زیربنای مدیریت آینده کشور، متشکل از افرادی خواهد بود که روزگاری تحت تربیت مدیران تشکل‌ها و به‌خصوص سازمان دانش‌آموزی بوده‌اند و نقش مهمی در تربیت اجتماعی آینده‌سازان کشور داشته‌اند.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تربیت اجتماعی نوجوانان و جوانان هر اندازه هدفمند، منظم، بابرنامه و قاعده‌مند باشد به همان اندازه می‌تواند در شناخت استعدادها کمک کند و موثرتر باشد.

وی گفت: اقدامات تربیتی مربیان و مدیران در تشکل‌های دانش‌آموزی، محفل و فرصت خوبی برای دیده شدن، شنیده شدن و خودنمایی دانش‌آموزان (به معنای مثبت و سازنده) است که در صورت تقویت اعتماد به نفس دانش‌آموزان، می‌توان فردی متعهد، دلسوز و آگاه را به جامعه تحویل داد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان افزود: اولین اقدام در آموزش و پرورش، ورود به فضای دانش‌آموزی و پاسخگویی به نیازمندی نسل نوجوان و جوان است. البته ورود به این فضای دانش‌آموزی هرچه ضریب نفوذ بیشتری داشته باشد می‌تواند منجر به نتیجه‌ای شود که به کار نسل نوجوان و جوان می‌آید.

اسماعیلی خاطرنشان کرد: تشکل‌های دانش‌آموزی، یک محل فوق‌العاده با درک متقابل از مخاطب برای پاسخگویی به نیازهای نوجوانان و جوانان هستند.

وی تصریح کرد: مسیر و کانال اصلی برنامه‌های آینده‌محور، حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی و تشکل‌های دانش‌آموزی در درون آموزش و پرورش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار