استاندار اردبیل:

تکمیل پایاب سد خداآفرین از طریق منابع مالی مختلف پیگیری می‌شود

اردبیل (پانا) - استاندار اردبیل از پیگیری‌ها برای تکمیل پروژه پایاب سدخداآفرین از طریق منابع مالی مختلف در سطح استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۴۵۷
لینک کوتاه کپی شد
تکمیل پایاب سد خداآفرین از طریق منابع مالی مختلف پیگیری می‌شود

سید حامد عاملی، استاندار اردبیل در نشست با مدیران عامل شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور و موسسه جهاد نصر، اظهار کرد: در صورت تکمیل پروژه پایاب سد خداآفرین یک میلیون و ۵۰۰ هزار تن به محصولات تولیدی کشاورزی استان اردبیل افزوده می‌شود که با توجه به توجیه اقتصادی بالای این پروژه، برای تکمیل آن به‌دنبال منابع مالی از محل‌های مختلف هستیم.

وی افزود: در زمینه احداث و توسعه شهرک‌های دامپروری و گلخانه‌ای وجود مشوق‌ها دارای اهمیت خاصی است و در دنیا نیز برای سرمایه‌گذاری مشوق‌هایی وجود دارد که ما هم باید به این سمت حرکت کنیم.

استاندار اردبیل گفت: مناطق مناسب مختلفی در جنوب استان اردبیل برای احداث شهرک شیلات وجود دارد که نیازمند همت مسئولان ذی‌ربط در احداث زیرساخت و راه‌اندازی این مجموعه است.

عاملی ادامه داد: کشت‌و‌صنعت‌های مغان و پارس به‌عنوان بنگاه‌های عظیم اقتصادی می‌توانند در ایجاد ارزش افزوده و تولید ناخالص استانی و ملی و اشتغال پایدار نقش بسزایی داشته باشند که اگر از همه ظرفیت‌های این مجموعه‌ها به‌نحو احسن استفاده و مدیریت بهینه شود، قطعاً به سودآوری لازم نیز خواهند رسید.

علیرضا بزرگی، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور نیز در این نشست گفت: ۲۳ هزار هکتار گلخانه در کل کشور وجود دارد که با تأکید رئیس‌جمهور، این میزان باید به ۸۰ هزار هکتار ارتقا یابد و در سال جاری میزان اعتباری که برای توسعه شهرک‌های گلخانه‌ای در نظر گرفته شده، به اندازه چند برابر سال‌های گذشته است.

وی تصریح کرد: امنیت غذایی مقوله‌ای بسیار مهم است که به معیشت مردم گره خورده و معیشت نیز در جلب رضایتمندی مردم دارای اهمیت است.

مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره شرکت شهرک‌های کشاورزی کشور با اشاره به ظرفیت عظیم گلخانه‌ای ۱۶۰۰ هکتاری پارس‌آباد گفت: همه شرایط لازم برای توسعه گلخانه‌ای در استان اردبیل مهیا است و برای اشتغال پایدار باید توسعه گلخانه‌ها در اولویت باشد چراکه اشتغال کشاورزی سنتی به‌صورت فصلی و ناپایدار است.

رضا عظیمی، مدیرعامل و رئیس هیأت مدیره موسسه جهاد نصر هم در این نشست اظهار کرد: در پایاب سد خداآفرین اقدامات خوبی انجام شده که به‌دلیل اهمیت این پروژه، تخصیص و تزریق اعتبار مورد نیاز برای تکمیل آن ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار