افزایش بیش از ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

اردبیل (پانا) - مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی خبر داد در سال زراعی جاری خرید گندم در کشور نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

کد مطلب: ۱۳۱۵۲۶۳
لینک کوتاه کپی شد
افزایش بیش از ۴۰ درصدی خرید تضمینی گندم در کشور

هانی شمیری، مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: در سال زراعی جاری بالغ بر ۷ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم خریداری کردیم که نسبت به سال گذشته بیش از ۴۰ درصد افزایش نشان می‌دهد.

وی در گردهمایی سراسری مدیران مالی جهاد کشاورزی که به میزبانی اردبیل برگزار شد، با اعلام مطلب فوق گفت: با وجود اینکه در سال زراعی گذشته مشکلات خشکسالی، کرونا و تحریم‌های ظالمانه را شاهد بودیم، اما بخش کشاورزی مقتدرانه در عرصه تولید و اقتصاد کشور درخشید و توانستیم ۴ میلیون و ۵۰۰ هزار تن گندم به قیمت تضمینی خریداری کنیم.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی بیان کرد: به همت کشاورزان امیدوارم تا پایان دولت سیزدهم اقتدار تولید و امنیت غذایی را در منطقه آسیا جشن بگیریم.

شمیری ادامه داد: با اینکه اکثر کشور‌های اروپایی دغدغه تولید گندم و غلات را دارند، ولی به حول و قوه الهی در سال آینده خودکفایی گندم را در کشورمان جشن خواهیم گرفت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود از رویکرد تحولی وزارت جهاد کشاورزی در بخش امنیت و اقتدار غذایی گفت: در روز گذشته با حضور معاون اول رییس جمهور و وزیر جهاد کشاورزی رونمایی از طرح الگوی کشت را شاهد بودیم و در روز‌های آتی نیز رونمایی از برنامه خرید تضمینی برخی محصولات کشاورزی را شاهد خواهیم بود.

مدیرکل امور مالی وزارت جهاد کشاورزی اجرای این برنامه‌ها را منوط به همکاری و هم افزایی عوامل مالی و پشتیبانی سازمان جهاد کشاورزی دانست و هدف از این گردهمایی را هماهنگی و اتخاذ تصمیمات راهبردی در جهت نیل به این اهداف برشمرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار