معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خبرداد:

زنگ اقامه نماز در تمام مدارس کشور نواخته خواهد شد

سمنان (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش از نواخته شدن زنگ اقامه نماز در تاریخ 22 مهرماه همزمان در کلیه مدارس کشور خبرداد و گفت در تمامی مدارس کشور در روز 22 مهرماه زنگ اقامه نماز نواخته شده و با توجه به متفاوت بودن وقت شرعی اقامه نماز در مناطق مختلف کشور، این برنامه به طور متناوب در نقاط مختلف کشور برگزار شده و از طریق صداوسیمای محلی پخش خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۱۴۴۸۲
لینک کوتاه کپی شد
زنگ اقامه نماز در تمام مدارس کشور نواخته خواهد شد

اصغر باقرزاده، در دومین جلسه شورای اقامه نماز در اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش استان سمنان، معاونین اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان، تشکل های دانش آموزی، اعضاء ستاد اقامه نماز همزمان با سراسر کشور به صورت ویدئو کنفرانس با حضور حجت الاسلام والمسلمین قرائتی نماینده ولی فقیه در ستاد اقامه نماز کشور، وزیر آموزش و پرورش و دیگر مسئولان این وزارتخانه، به ارائه گزارش از اقدامات مهم آموزش و پرورش در حوزه نماز پرداخت.

نماینده ولی فقیه در ستاد اقامه نماز کشور نیز در ادامه توصیه های ارزنده ای به مجموعه آموزش و پرورش جهت تشویق و ترغیب نوجوانان و جوانان به نماز مطرح کرد و افزود: استفاده از روش های نوین درباره آموزش انجام نماز، برشمردن نعمت های خداوند برای نوجوانان و جوانان جهت شکرگزاری از خدا در قالب ادای نماز، پاسخ گویی درست به شبهات دانش آموزان، کم کردن حجم دروس غیرمفید و افزایش برنامه های شادی آور برای این قشر، از دیگر توصیه‌های ایشان به مجموعه آموزش و پرورش بوده است.

حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی، همه معلمان و دست اندرکاران آموزش و پرورش را به خواندن حداقل یک کتاب در هفته و ارتباط با حداقل یک اسلام شناس توصیه کرد و گفت: در شرایط کنونی، کار شما مانند نجات غریق، نجات دادن نوجوانان و جوانان از غرق شدن در دریایی از شبهات است‌.

وی در بخشی از سخنان خود به حضور روحانیون در مدارس اشاره نمود و خاطرنشان کرد: کسانی که به عنوان روحانی یا امام جماعت به مدرسه می روند، باید خوش برخورد، خوش لباس و حتی خوش قیافه باشند و باید تدبیری اندیشیده شود تا روحانیون در مدارس تبدیل به کارمند نشوند تا بتوانند به رسالت خود به درستی عمل کنند.

در پایان جلسه، علی اکبر عرب خراسانی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان. ضمن تشکر از حضور مدعوین و مهمانان جلسه، برنامه های اداره کل آموزش و پرورش استان سمنان را در خصوص نماز مدارس تشریح کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار