امام جمعه گلوگاه در دیدار با معاونان و مربیان تربیتی مدارس:

نداشتن خلاقیت در برنامه‌ها از آسیب‌های مهم کار تربیتی است

گلوگاه (پانا) - امام جمعه گلوگاه گفت تکراری بودن و نداشتن خلاقیت در برنامه‌ها از آسیب‌های مهم کار تربیتی در مدارس است؛ ‌مربیان تربیتی باید عملیات فرهنگی بزرگ داشته باشند.

کد مطلب: ۱۳۱۳۶۱۲
لینک کوتاه کپی شد
نداشتن خلاقیت در برنامه‌ها از آسیب‌های مهم کار تربیتی است

آیت الله ابراهیم میراحمدی در دیدار با معاونان و مربیان تربیتی مدارس شهرستان گلوگاه بیان کرد: مربیان تربیتی نقش مهمی در شکل گیری استعدادهای درونی دانش آموزان و بیدار کردن فطرت آنان دارند.

میراحمدی افزود: حوادث امروز کشور و حضور برخی نوجوانان و جوانان در قضایای اخیر نشان می دهد که ما خانواده ها و مربیان در تربیت اجتماعی و سیاسی دانش آموزان ضعیف عمل کردیم.

وی با اشاره به آسیب های تربیتی موجود در مدارس گفت: یکی از مهمترین این آسیب ها، مشارکت نداشتن جدی خانواده ها در امر آموزش و تربیت در مدرسه و هماهنگ نبودن خانه و مدرسه است.

امام‌ جمعه گلوگاه عنوان کرد: شما مربیان که نقشه خوان مسیر تربیت هستید اگر این نقشه را گم کنید، جمع کثیری به بیراهه می رود.

میراحمدی گفت: از مشکلات عدیده در میان قشر فرهنگی اطلاع دارم؛ اگر عشق به کار در آدمی وجود داشته باشد منجر به ذهنی خلاق می شود و گره های زیادی را از نظر مادی و معنوی باز می کند.

وی در همین رابطه گفت: بزرگترین فرماندهان ما در دوران دفاع مقدس جوانانی بودند که آموزش های کلاسیک نظامی را ندیده بودند‌ اما چون به راه خود یقین داشتند راه های صدساله را یک شبه طی کردند.

آیت الله میراحمدی افزود: در کارهای تربیتی از ارائه آمار و ارقام و کارهای نمایشی باید پرهیز کرد؛ زمانی موفقیت برای یک مربی و معلم حاصل می شود که تغییر رفتار هدفمند و مثبت در جهت تعالی و رشد دانش آموز شکل بگیرد.

وی در پایان گفت: یکی دیگر از آسیب های جدی در عرصه تربیت، مسئولیت پذیر نبودن افراد است؛ حتی مسئولیت پذیری یک معلم در مدرسه برای همراه کردن دانش آموزان اثر بخش است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار