معاون فرهنگی و پرورشی آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی تاکید کرد؛

ترویج روحیه انفاق، همبستگی و اتحاد با جشن عاطفه ها 

تبریز(پانا) - معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان‌شرقی ترویج روحیه انفاق، همبستگی و اتحاد را یکی از اهداف جشن عاطفه ها دانست که با پرورش این روحیه در دانش آموزان  فقر از جامعه رخت بر خواهد بست.

کد مطلب: ۱۳۱۲۱۴۸
لینک کوتاه کپی شد
ترویج روحیه انفاق، همبستگی و اتحاد با جشن عاطفه ها 

طاهر علمی در جلسه هماهنگی شور عاطفه ها که در اتاق جلسه تالار معلم تبریز تشکیل یافت، گفت: آغاز سال تحصیلی، رویداد مهم و بسیار تاثیر گذار آموزشی است که رقم می خورد تا خانواده ها و دانش آموزان با زندگی اجتماعی و جامعه دارای نظم و انضباط آشنا شود.

وی ضمن تبریک تقارن سال تحصیلی جدید با آغاز هفته دفاع مقدس افزود: یاد و خاطره تمام شهدای دانش آموز و دفاع مقدس و نیز شهید تروریسم داخلی داعش (شهید حسین اجاقی) باید فراموش نشود و الگوی دیگران باشد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش دو دغدغه اساسی دارد که یکی سلامت دانش آموزان و دیگری ارائه خدمات آموزش و پرورش خاص و باکیفیت است که سیاست‌های دولت نشان می‌دهد که برای هر دو برنامه ریزی خوبی انجام شده است.

وی یکی از کمکهای بزرگ برای سلامتی دانش آموزان را کمک به دانش آموزان بی بضاعت دانست و افزود: مشق محبت و شور عاطفه ها امسال بیشتر از سال‌های قبل مهم است، زیرا بعد از کرونا تعداد کسانی که نیاز به یاری ما دارند افزایش یافته است.

علمی گفت: آموزش و پرورش کارکردهای متعددی دارد که یکی از آنها همکاری با کمیته امداد است. گسترش نشاط اجتماعی در میان دانش آموزان یکی از برنامه‌های آموزش و پرورش می باشد. نشاط روحی و سلامت جسمانی جزو همین نشاط اجتماعی است.

وی افزود: انسان دارای نیازهای متعددی است. مهارت زندگی، آموزش شهروندی، آموزش قانون مداری، ارتقاء سطح جامعه پذیری و نرمش و مهربانی از جمله مهارت‌ها در رفع این نیازهاست. اگر بتوانیم این مهارت ها را به دانش آموزان آموزش دهیم قطعا بذر رشد را در جامعه کاشته ایم. بنابراین شور عاطفه‌ ها حائز اهمیت بسیار است.

این مقام مسئول ادامه داد: ما در آموزش و پرورش به دنبال این مهارت‌ها هستیم و تمامی دستگاه‌ها نیز باید در این راه کمک حال ما باشند.رشد معنوی، علمی و تربیت در آموزش و پرورش با حضور دانش آموزان اتفاق می افتد و کمیته امداد در این راه یاریگر ماست. وی به همکاری کمیته امداد در قالب جشن عاطفه ها با آموزش و پرورش اشاره کرد و گفت: جشن عاطفه ها یک عنوان است که در مردم شور یاری به وجود می آورد تا یاریگر دانش آموزان نیازمند باشند.

علمی با اشاره به اینکه در جشن عاطفه ها تنها به کمک‌های مادی اکتفا نکنیم گفت: ترویج روحیه انفاق و همبستگی و اتحاد یکی از اهداف این جشن است و اگر این روحیه در دانش آموزان پرورش یابد فقر از جامعه رخت بر بندد.

وی افزود: هدف دیگر از این جشن ایجاد نشاط و شادمانی در جامعه است. دانش آموزی که دغدغه معیشت داشته باشد نمی تواند درست درس بخواند و دانش آموزی که تکرار پایه می کند یک مشکل اساسی است و شادابی و نشاط در او از بین می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار