مازندران بیش از 3 ماه ذخایر استراتژیک گندم دارد

ساری (پانا) - مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران گفت با برنامه‌ریزی و تمهیدات اتخاذ شده استان مازندران در بخش امنیت غذایی و تامین گندم مورد نیاز و ذخایر استراتژیک آن ، در شرایط بسیار مطلوبی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۹۴۲
لینک کوتاه کپی شد
مازندران بیش از 3 ماه ذخایر استراتژیک گندم دارد

عباسعلی وفایی نژاد اظهار کرد : هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین گندم مورد نیاز استان وجود ندارد و با برنامه ریزی صورت گرفته ذخایر استراتژیک گندم در استان به 3 ماه رسیده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران افزود : در حال حاضر بیش از 120 هزار تن گندم مورد نیاز مازندران تامین و در سیلوها و انبارهای ملکی و غیر ملکی نگهداری می شود.

وفایی‌نژاد با عنوان اینکه بخشی از گندم مورد نیاز مازندران از سایر استان ها تامین می شود گفت : کارخانجات آردسازی در راستای استاندارد سازی کیفیت گندم می بایست در اختلاط گندم دقت و توجه لازم را داشته باشند.

وی با بیان اینکه 65 تا 70 درصد از گندم های موجود در مراکز ذخیره سازی استان کیفی و دارای گلوتن و اندیکس مناسب و بالا می باشد اظهار داشت: کارخانجات آردسازی با توجه به گندم های تحویلی کیفی می بایست در راستای استانداردسازی کیفیت گندم نسبت به اختلاط صحیح گندم ها و تولید آرد مناسب و مطلوب دقت و اهتمام جدی داشته باشند.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران با اشاره به اینکه 70 درصد گندم های موجود در مراکز ذخیره سازی کیفی هستند گفت : انتظار می رود در طول 3 ماه آینده آرد کیفی و مناسبی از سوی کارخانجات آردسازی با توجه به اختلاط صورت گرفته تحویل خبازی ها گردد.

وفایی نژاد در ادامه به موضوع آموزش خبازان اشاره کرد و گفت : در سال گذشته با همکاری مرکز پژوهش غلات و آکادمی ملی نان تعداد 1000 نفر از خبازان استان از طریق وبینار آموزشی نسبت به روش های علمی و فنی تولید نان و همچنین پروتکل های بهداشتی آموزش های لازم را دیدند.

این مقام مسئول افزود : دوره جدید آموزش خبازان استان بر بستر وبینار در آینده نزدیک برگزار خواهد شد.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران همچنین از خبازان خواست تا با توجه به یکسان سازی گندم کارخانجات و یکسان سازی در تولید آرد تحویلی مرغوب و باکیفیت به واحدهای خبازی، آنها نیز در تولید نان ماکول و با کیفیت با توجه به تجربه و دانش خود اقدام نمایند.

دانش آموز خبرنگار : امیرعلی عبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار