یک خیر البرزی در گفت‌وگو با پانا عنوان کرد:

کمک در شرایط سخت نیاز به همدلی مردم دارد

کرج (پانا) - یک گروه خیر البرزی که در یاری‌رسانی به نیازمندان بخصوص دانش‌آموزان نیازمندهمیشه پیش‌قدم هستند عنوان کردند کمک در شرایط سخت نیاز به همدلی مردم دارد.

کد مطلب: ۱۳۱۱۸۶۴
لینک کوتاه کپی شد
کمک در شرایط سخت نیاز به همدلی مردم دارد

احمد کتابی، خیر البرزی در گفت گو با پانا عنوان کرد: «هرساله با آغاز سال تحصیلی جدید همدلی و کمک های مردمی شروع می شود و گروهی که در دولت آباد کرج هستند کار خیر را با جمع آوری لوازم التحریر و وسایل مورد نیاز دانش آموزان نیازمند جمع‌آوری، تهیه و در بین دانش‌آموزان نیازمند توزیع می‌کنند.»

وی از شروع این کار خداپسندانه در چند سال گذشته گفت: «در دولت آباد کرج ایستگاه صلواتی برای ماه محرم داشتیم که در آنجا به نیازمندان کمک می‌کردیم. در یکی از این سالها که نزدیک به مهرماه بود یکی از خانواده‌های نیازمند که مادر پیری بود با بنده تماس گرفتند و گفتند که نوه ایشان چند روزی است به مدرسه نمی‌رود. من علت این مشکل را جویا شدم که مادربزرگ با گریه گفتند نوه اش به دلیل نداشتن لوازم التحریر مدرسه نرفته است. آن شب خیلی حالم بد شد و شروع کردم با دوستانم این مطلب را در میان گذاشتم و همه با کمک هم لوازم التحریر آن دانش آموز را آماده کرده و تحویل وی دادیم، اما در همان سال چون دوستان به یکدیگر اطلاع داده بودند، همه برای کمک به دانش آموزان برای ایستگاه صلواتی ما لوازم التحریر می آوردند و به خاطر دارم تا پایان روز عاشورا خانه مادرم پر از لوازم التحریر شده بود و آن سال به جز آن دانش آموز به 15 دانش آموز دیگر هم لوازم التحریر تحویل دادیم.»

کتابی ادامه داد: «بعد از آن سال من با کمک تعدادی از دوستانم و با درست کردن یک صفحه در اینستاگرام به دوستان اطلاع‌رسانی می‌کردیم و همه با هم در این کار خیر شریک می‌شدیم،با ایجاد این صفحه و گسترش این کار دوستان و آشنایان و همکاران و حتی بچه های تئاتر هم وارد این کار شدند.»

این خیر از خاطره جالب کمک در خارج از کشور هم گفت: «یک روز دیدم که مبلغی به حساب خیریه واریز شد خیلی پیگیر شدم تا اینکه یکی از دوستان به من پیام داد که مبلغی به حساب واریز شده؟ گفتم بله ایشان گفتند که یکی از دوستان که از طریق فضای مجازی کار ما را دیده، از آلمان ۱۰۰ یورو به حساب خیریه واریز کرده است.»

کتابی اضافه کرد: «حدود دو یا سه ماه قبل از بازگشایی مدارس اطلاع رسانی می کنیم و لوازم را تا پایان شهریور ماه تهیه کرده و تحویل دانش آموزان می‌دهیم. البته با کمک مردمی که از ۱۰ هزار تومان تا ۱۰ میلیون تومان همکاری می کنند. گاهی اوقات هم دوستان به بنده محبت دارند و از فروشگاه های خودشان لوازم را برای ما ارسال می کنند،معمولا در این چند سال با دوستان زیادی آشنا شدیم که تولیدکننده و یا فروشنده عمده هستند و با هزینه کمتر ما را در این حرکت یاری می‌کنند.»

وی در ادامه بیان کرد: «در این گروه به صورت فصلی کار می کنیم. مثلاً در فصل زمستان لباس گرم، قبل از عید بسته حمایتی عید و در ماه رمضان، بسته افطار با کمک های مردمی تهیه کرده و تحویل نیازمندان می دهیم.»

کتابی افزود: «به خاطر دارم روزی یکی از دوستان با بنده تماس گرفت و گفت یک نفر که کارگر ساختمان و صاحب چهار فرزند است موقع کار از ساختمان افتاده و دست، پا و کمرش آسیب دیده و چون کارگر بیمه هم نداشته بابت مایحتاج زندگی اش به مشکل خورده و اقوامی هم ندارد که کمکش کند،ما با کمک دوستان چند ماهی این پدر را کمک کردیم هزینه های بیمارستان و مابقی خرج و مخارج زندگی اش را تهیه کردیم تا اینکه خدارا شکر سر پا شد و به زندگی عادی‌اش برگشت. الان که برای کمک به نیازمندان اطلاع رسانی می کنیم اولین کسی که پول واریز می کند همان آقایی است که ما کمکش کردیم و این یکی از شیرین ترین اتفاقات این گروه خیری است.»

این خیر در پایان گفت: «از کودکی بنده حدود ۳ ساله بودم که پدرم را از دست دادم و با سختی در کنار خانواده بزرگ شدم و این سخنی ها را چشیده ام و زندگی کرده ام و به برکت دعای مادرم خداراشکر هم اکنون همه چیز عالی است و هیچ مشکلی برای زندگی من وجود ندارد و من به دلیل سختی که در زندگی داشته ام علاقه مند بودم که اقدام به این کار خداپسندانه کنم و به کمک این دانش آموزان بیایم و کمکی هر چند کوچک به این عزیزان داشته باشم.»

دانش آموز خبرنگار: ریحانه اسدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار