سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در آیین بازگشایی مدارس در مشهد:

تکلیف امروز ما این است که مکتب ایثار و شهادت را در نظام آموزشی و پرورشی خود نهادینه کنیم

تهران (پانا) - سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور در مراسم زنگ مهر و بازگشایی مدارس و نواختن زنگ ایثار و شهادت در مشهد که با حضور رئیس شورای اسلامی مشهد، فرماندهان نیروهای مسلح، معاونین اداره کل آموزش و پرورش خراسان رضوی و دیگر مسئولین استان خراسان رضوی برگزار شد، گفت تکلیف امروز ما این است که مکتب ایثار و شهادت را در نظام آموزشی و پرورشی خود نهادینه کنیم.

کد مطلب: ۱۳۱۱۵۳۸
لینک کوتاه کپی شد
تکلیف امروز ما این است که مکتب ایثار و شهادت را در نظام آموزشی و پرورشی خود نهادینه کنیم

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، محمدهادی زاهدی وفا در این مراسم گفت: در ایامی به سر می بریم که رحلت جان سوز پیامبر یادآور شهادت اسوه های علم و تقوا از خاندان اهل بیت است.

وی تصریح کرد: در طول تاریخ برای انسانیت اسوه‎هایی ترسیم کرده‎اند و این بزرگان و اسوه‎ها و فضیلت‎هایشان سینه به سینه به نسل بعد منتقل شده، تا این که در ۲۲بهمن۱۳۵۷ امام خمینی(ره) با ظرفیت الهی توانست معجزه قرن را انجام دهد و انقلاب را برپا کند.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: انقلاب در آغاز راه بود که با حمله استکبار عالم مواجه شد و دوباره مکتب آدم ساز علوی توانست یکی از مهم‎ترین دستاوردهای فرهنگ ایثار و شهادت را رقم بزند و ۸ سال دفاع مقدس را به عنوان تجربه موفق در فرهنگ این سرزمین و فرهنگ جهان تشکیل دهد که بزرگان بسیاری در این مکتب تربیت شده‎اند.

زاهدی وفا ادامه داد: تقارن هفته دفاع مقدس با دهه آخر ماه صفر یادآور بزرگانی است که در این مکتب آموزش دیدند و سینه به سینه این مکتب را به ارث بردند و برای فرزندان خود به یادگار گذاشتند، یک مکتب انسان ساز نسل به نسل منتقل گردید و در تاریخ انقلاب اسلامی حک شد.

وی بیان کرد: این مکتب همچنان در سینه پدران و مادران این سرزمین باقی می‎ماند و می‎تواند حماسه آفرین باشد و تکلیف امروز ما این است که این مکتب را در نظام آموزشی و پرورشی خود نهادینه کنیم.

سرپرست وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گفت: اگرچه خانواده‎ها مکلف هستند این مکتب را به فرزندان خود منتقل کنند، اما نظام آموزش و پرورش ما نیز وظیفه دارد این مکتب را در انواع برنامه‎ها، اسناد و مکتوبات خود نهادینه کند و آن را برای گام دوم انقلاب حفظ کند و در نظام آموزشی مکتبی مبتنی بر ایثار و شهادت داشته باشیم.

وی در پایان پیام یوسف نوری، وزیر آموزش و پرورش را به مناسبت سال تحصیلی جدید قرائت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار