مربی سبک شوتوکان شین‌دای کاراته:

ورزش کاراته عامل افزایش تمرکز در ورزشکاران است

قرچک (پانا) - مربی سبک شوتوکان شین‌دای کاراته، ورزش کاراته را سبب افزایش تمرکز در ورزشکاران دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۱۴۹۶
لینک کوتاه کپی شد
ورزش کاراته عامل افزایش تمرکز در  ورزشکاران است

فاطمه صاحبکار، مربی سبک شوتوکان شین‌دای کاراته که این ورزش را از سال ۶۹ شروع کرده و تاکنون ۳۳ سال است که به این ورزش روی آورده است. وی در گفت وگو با پانا گفت: «کاراته هنر مبارزه کردن با دست خالی و یکی از رشته‌های رزمی است. برای بسیاری از هنرجویان، کاراته یک تمرین عمیق فلسفی است. مسابقات کاراته مدرن در دو بخش کومیته، بخش مبارزه و کاتا، بخش اجرای فرم، برگزار می‌شود.»

مربی سبک شوتوکان شین‌دای کاراته اظهار کرد: «کاراته یک هنر رزمی است، اما مانند خیلی دیگر از هنرهای رزمی به صورت یک ورزش هم تمرین می‌شود و مسابقات بین‌المللی، جهانی دارد.»

برای بسیاری از هنرجویان، کاراته یک تمرین عمیق فلسفی است

صاحبکار، ورزش کاراته را سبب افزایش تمرکز دانش‌آموزان دانست و خاطرنشان کرد: «بزرگترین مزیت ورزش کاراته افزایش تمرکز در ورزشکاران است. با اینکه ورزش تیمی مزیت‌هایی هم به همراه دارد، اما موفقیت در اجرای انفرادی بیشتر است؛ انفرادی بودن در بخش کاتا این است که هرکس، تصمیم خود را بر اجرای تمرین خود دارد؛ فردی که به کمربند مشکی رسیده معمولا از نظر قدرت و سرعت به سطح بالایی رسیده است.»

این بانوی ورزشکار، افزود: «ورزش کاراته دارای دو سبک آزاد و کنترلی است؛ همینطور که در سبک کنترلی ضربات کنترل و در سبک آزاد ضربات زده می‌شود، کاراته یک هنر رزمی مبتنی بر ضربه زدن است که از ضربات مشت، لگد، زانو، آرنج و تکنیک‌های دستِ باز، مانند دسته چاقویی تشکیل می‌شود.»

مربی سبک شوتوکان شین‌دای کاراته خاطرنشان کرد: «کاراته کنترلی دارای سازمان جهانی است و موفقیت در این سبک بیشتر است.»

صاحبکار با توجه به اهمیت سلامتی ورزشکاران ادامه داد: «ما سعی داریم حرکات تکنیکی و با رعایت اصول انجام شود که هیچ آسیبی ورزشکاران را تهدید نکند.»

دانش‌آموز خبرنگار: محدثه زارعی‌نژاد

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار