یوسف نوری در حاشیه جلسه هیأت دولت:

آزمون معلمان مهرآفرین در مهرماه برگزار خواهد شد

تهران (پانا) - وزیر آموزش و پرورش از برگزاری آزمون معلمان مهرآفرین در مهر ماه خبر داد و گفت درخواست این افراد این است که آزمون ندهند در حالی که قانون مدیریت خدمات کشور مصوب کرده است که این افراد باید آزمون دهند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۶۴۱
لینک کوتاه کپی شد
آزمون معلمان مهرآفرین در مهرماه برگزار خواهد شد

یوسف نوری در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران درباره نگرانی معلمان مهرآفرین برای اجرای قانون رتبه‌بندی معلمان، اظهار کرد: چند گروه از قانون رتبه‌بندی معلمان مستثنی شدند؛ یکی گروه موسوم به مهرآفرینان بودند که زمانی با شرکت‌های خدماتی قرارداد داشتند و وارد شدند اما باید مانند سایر نیروهای قراردادی، برای دریافت کد استخدامی، آزمون می‌دادند. امروز به دنبال راهکار هستیم. آزمون گرفته می‌شود آزمون مجدد نیز گرفته خواهد شد. این نیروها، نیروهای زحمتکش و خوبی هستند و قبول می‌شوند و لازم نیست نگرانی و ناراحتی داشته باشند.

وی افزود: درخواست این افراد این است که آزمون ندهند در حالی که قانون مدیریت خدمات کشور مصوب کرده است که این افراد باید آزمون دهند. برنامه‌ریزی شده بود که آزمون در شهریور ماه برگزار شود اما به دلیل مراسم اربعین، این آزمون در مهرماه برگزار خواهد شد.

وزیر آموزش و پرورش گفت: همکاران من مدارک را بارگذاری نکردند؛ یکسری از مدارک را ما در سامانه داریم و در سیستم قرار گرفته است اما مدارک تکمیلی در خصوص صلاحیت و شایستگی عمومی، تخصصی و حرفه‌ای و تجارت باید در سامانه قرار بگیرند که تاکنون به اینها دسترسی نداشتیم. همکاران درخواست تمدید داشتند برهمین اساس فرصت بارگذاری مدارک را نیز تا 31 شهریور تمدید کردیم. ما منتظر بارگذاری مدارک هستیم.

وی ضمن اشاره به منابع در نظر گرفته شده برای قانون رتبه‌بندی معلمان نیز بیان کرد: منابع 38 هزار میلیارد تومان است و بین مشمولان در طول 18 ماه توزیع می‌شود اما برای سال آینده منابع اصلی براساس رتبه‌ها به دست می‌آید و برای سال 1402 به صورت استحقاقی برای افراد در هر رتبه در نظر گرفته می‌شود.

نوری درباره پیوستن وزارت آموزش و پرورش به پنجره واحد خدمات دولت نیز گفت: آموزش و پرورش سامانه اصلی خود را در پنجره واحد خدمات دولت قرار داده است و ما تکلیف کردیم که زیر مجموعه‌ها نیز به این پنجره بپیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار