رئیس اداره حمل و نقل مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای آذربایجان شرقی خبرداد:

بازگشت بالای ۹۵ درصد از زائران اربعین به استان

تبریز (پانا) - رئیس اداره حمل و نقل مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای آذربایجان شرقی از بازگشت بالای ۹۵ درصد زائران اربعین به استان خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۲۷۷
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت بالای ۹۵ درصد از زائران اربعین به استان

رئیس اداره حمل و نقل مسافری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان گفت: ۲۲ هزار و ۳۹۲ زائر از طریق ناوگان اتوبوسی استان به زیارت اربعین اعزام شده بودند که بالای ۹۵ درصد از آنها شامل ۲۱ هزار و ۳۶۹ نفر به آذربایجان شرقی بازگشته اند.

حسن محمدی با بیان اینکه از ۱۰ شهریور تاکنون یک هزار و ۲۳۲ دستگاه اتوبوس پر یا خالی به مرز مهران ارسال شده است افزود: از ۲۰ روز پیش همکاران اداره کل راهداری و حمل نقل جاده ای، ضمن استقرار در مرز، در ترمینال مرکزی تبریز ۲۴ ساعته حضور داشته و اتوبوس های مورد نیاز برای جا به جایی زائران اربعین حسینی را برعهده داشته اند.

وی همچنین با اشاره به گذر از زمان اوج بازگشت مسافران اربعین به استان، گفت: در چند روز آینده به تدریج با بازگشت همه زوار به شهرهای خودشان، پذیرش مسافران و حمل آنها به جای جای کشور طبق زوال عادی انجام‌خواهد شد.

رئیس اداره حمل و نقل مسافری اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان در ادامه به مزیت های مرز تمرچین نسبت به مرز مهران برای زائران‌ اربعین آذربایجان شرقی اشاره کرد و افزود: در عرض سه ساعت زائران ما به مرز تمرچین می رسند، در حالی که اگر ترافیک نباشد، ۱۲ ساعت طول می کشد تا زائران ما مسافت هزار کیلومتری تا مرز مهران را طی کنند.

محمدی از مهیا شدن امکانات لازم برای زوار ایرانی در آن سوی مرز تمرچین خبر داد و گفت: در صورت استقبال زائران، سال آینده می توان با اعزام هم استانی ها از مرز تمرچین، زمان رسیدن به مرز و مشکلات ناشی از ازدحام جمعیت در مرز را به حداقل رساند.

موسوی رئیس انجمن صنفی شرکت های مسافربری تبریز و حومه هم گفت: از ۱۰ شهریور تاکنون ۱۰۵ شرکت مسافربری با ۳۶۷ دستگاه اتوبوس و بیش از یک هزار و ۱۰۰ راننده و کمک راننده، مشغول جابه جایی زوار از مبدا استان به مرز مهران و از مهران به شهرهای استان هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار