سازماندهی آخرین گروه از معلمان شهرستان کلات انجام شد

کلات(پانا)-با حضور رمضان پروانه مدیر دستگاه تعلیم و تربیت ،معاونین و کارشناسان حوزه آموزش،فرایند سازماندهی آخرین گروه از معلمان این شهرستان(استخدامی ماده ۲۸)برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۹۷
لینک کوتاه کپی شد
سازماندهی آخرین گروه از معلمان شهرستان کلات انجام شد

مدیر آموزش و پرورش شهرستان کلات در این جلسه ضمن تسلیت ایام اربعین حسینی،گرامیداشت ایام هفته دفاع مقدس و تبریک بازگشایی مدارس بیان کرد:ما در آموزش و پرورش مجری سند تحول بنیادین هستیم،نقشه ی راه ما در این دستگاه همین سند مهم‌ و راهبردی است.ما تنها دستگاهی در کشور هستیم که دارای سند است،این سند برای ما مسیر راه را مشخص نموده است.در سند تحول به همه ی ابعاد وجودی یک انسان مورد توجه قرار گرفته است. امروزه یک دانش آموز در کنار آموختن درس ، باید مهارت های بسیاری همچون ارتباط با دیگران ، زندگی،هنری،اجتماعی و...را نیز بیاموزد و در‌اجتماع حضور پررنگ داشته باشد،این وظیفه ذاتی یک معلم است که آنها را آماده کند و تحویل جامعه دهد.ان شالله در طول سال تحصیلی جلسات مختلفی در راستای مصادیق اجرایی سند تحول در مدرسه برگزار خواهد شد و همه ی ساحت های آن آموزش داده می شود.

رمضان پروانه سپس در ادامه اظهار کرد: یک‌ معلم باید در همه زمینه ها فعالیت داشته باشد و اگر‌ کسی از وی بپرسد در زمینه اخلاق مداری، زیبا شناختی، تربیت بدنی و زیستی،فناورانه،مسئولیت پذیری و...چه‌کارهایی انجام داده اید،با دست پر اقدامات صورت‌گرفته را که به مرحله اجرا درآورده است بیان دارد و انتظار داریم همکاران به جد در این مسائل ورود نمایند.یکی‌از موارد‌ مهم که باید به آن ورود پیدا کرد موضوع رشد همه جانبه است،دانش آموز باید همه‌ جانبه تربیت و پرورش یابد.

رمضان پروانه در این جلسه برخی از مولفه های یک معلم موفق را به شرح زیر تشریح کرد: به فراگیرانش علاقه داشته باشد؛ به نحوی برخورد و فعالیت کند که یادگیری منجر به تعییر رفتار شود. برخورد با خانواده ها و دانش آموزان در یک سطح و با یک نگاه، تفاوت های فردی آنها را به خوبی بشناسد،هوشمند باشد،مشکلات دانش آموزان را با ریز بینی بشناسد و در صدد رفع آن باشد،مطالعه داشته و به فکر‌ تغییر و تحول باشد، کار‌ پژوهشی را در دستور‌ کار خود قرار دهد، در عرصه پژوهش ورود کرده و به سمت دانش بنیان ها رو بیاوریم، الگو باشد و برخورد درستی با دیگران داشته باشد. معلمی‌ و جایگاه معلمی با سایر مشاغل متفاوت است و دیدگاه جامعه نسبت به شما فرق دارد، در کنار درس دادن، تربیت هم آموزش بدهید، آموزش و پرورش باید توامان باشد،دانش آموز باید به مراتب بالایی از حیات طیبه برسد. اهمیت به موضوع عفاف و حجاب، نماز اول وقت،شهید پژوهی.

وی در پایان ضمن آرزوی توفیق برای معلمان جدید ورودی ماده ۲۸ امسال افزود: ان شالله پس از سازماندهی با مدیر آموزشگاه مربوطه تماس حاصل کنید و برنامه‌ کلاسی خود را دریافت تا روزاول، درس اول در مدارس آغاز شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار