رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در همایش عمومی موسسان مدارس غیردولتی در البرز:

مهم‌ترین سرمایه کشور سرمایه نیروی انسانی است

کرج (پانا)- رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در همایش عمومی موسسان مدارس غیردولتی در البرز عنوان کرد مهم ترین سرمایه کشور سرمایه نیروی انسانی است که بخشی از این سرمایه انسانی که به آموزش وپرورش تعلق می گیرد نیروی انسانی معلمان هستند.

کد مطلب: ۱۳۱۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
مهم‌ترین سرمایه کشور سرمایه نیروی انسانی است

احمد محمودزاده، رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی در همایش عمومی موسسان مدارس غیردولتی که در استان البرز برگزار شد، افزود: آموزش و پرورش بعد از دوسال آموزش مجازی امسال آموزش حضوری را با قوت و قدرت بیشتر از سال های قبل شروع خواهد کرد. امسال اولین سال تحصیلی دولت سیزدهم است که مدارس به صورت حضوری بازگشایی خواهند شد.

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی دراین همایش از آسیب های آموزشی وارد شده در دوران آموزش مجازی گفت: در این دوران لطمه های جدی در حوزه آموزشی و پرورشی به آموزش وپرورش زده شد در دوران کرونا نا برابری آموزشی شکل گرفت. قبل از آموزش های لازم برای مدرسه مجازی این حوزه شکل گرفت و کیفیت آموزشی زیر سوال رفت. در ایام کرونا بازماندگی از تحصیل و ترک تحصیل افزایش پیدا کرد و آموزش مدرسه ای، آموزش گروهی و آموزش بزگسالان به مخاطره افتاد. سال تحصیلی جدید باید شروعی باشد برای کیفیت بخشی آموزشی وپرورشی.

وی در ادامه اضافه کرد: براساس نگاه بلند مقام معظم رهبری برای یک کشور مهم تر از نیروی انسانی هیچ سرمایه ای وجود ندارد یعنی اگر قرار باشد مقایسه ای بین سرمایه های مختلف کشور انجام شود و اولویت بندی صورت گیرد سرمایه نیروی انسانی در جایگاه ویژه ای قرار دارد که بخشی از این سرمایه انسانی به آموزش وپرورش تعلق می گیرد. این نیروی انسانی معلمان هستند که از نظر مقام معظم رهبری هویت سازان فرهنگ، پیشتازان و تمدن سازان نظام جمهوری اسلامی هستند. قرار است نیروهای انسانی آینده که عامل خودسازی، تمدن سازی و عامل جامعه سازی هستند، توسط این معلمان تربیت شوند. زمانی که بیانیه گام دوم را مطالعه کنید مهم ترین سرمایه کشور سرمایه نیروی انسانی است که با برجستگی های اعتقادی، علمی و اخلاقی باید در مجموعه آموزش و پرورش این تربیت اتفاق بیفتد. رسالت این هدف ارزشمند و انجام این مسولیت خطیر و حساس از مسیر آموزش و پرورش عبور می کند. وزارت علوم و دانشگاه ها در ادامه همکاری با آموزش و پرورش باید تکمیل کننده این فرایند در تربیت نیروی انسانی باشند. این پروسه داخل کلاس های درس که آینده کشور در آن است، مهندسی و طراحی می شود.

وی در پایان خاطرنشان کرد: در بخش حفظ قرآن کریم که جزء کلاس های فوق برنامه است در مدارس غیر دولتی این امکان وجود دارد که برنامه حفظ قرآن را توسط دانش آموزان در این مدارس اجرایی کنیم ولی ممکن است در مدارس دولتی این امکان وجود نداشته باشد که برای دانش آموزان کلاس های فوق برنامه ای مانند حفظ قرآن برگزار شود. بنابراین بخشی از این فعالیت ها را می‌توانیم در مقطع ابتدایی و برای خانواده هایی که علاقه مند هستند، با موضوع حفظ قرآن در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر تربیت 10 میلیون جمعیت جوان، نوجوان و کودک حافظ قرآن اجرا کنیم که اگر ما این مسولیت را نپذیریم تمام این مسولیت بر دوش مدارس دولتی می افتد که بخشی از زمان های آموزشی خود را دارند و امکان اینکه بیشتر در مدرسه حضور داشته باشند نیست، حداقل در این مسائل فرهنگی ما باید مثل مسائل آموزشی شهره عام و خاص باشیم.

در ادامه علی حجرگشت مدیر کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: در آستانه بازگشایی مدارس برای سال تحصیلی هستیم در کشور حدود ۱۶ میلیون دانش آموز و در استان البرز بیش از ۵۳۰ هزار دانش آموز داریم که انشاالله کمتر از یک هفته دیگر راهی مدارس خواهند شد. ما متولیان تعلیم و تربیت مصمم هستیم آنچه که وظیفه قانونی ما به عنوان یک معلم برای تعلیم و تربیت فرزندان آینده این مملکت و آینده سازان این مرز و بوم است، برنامه بازگشایی مدارس را به نحو احسن اجرا کنیم.

وی افزود: نزدیک به ۸۵ هزار دانش آموز استان البرز مطابق با ١۶ درصد در بخش مدارس غیردولتی مشغول به تحصیل هستند که اگر این مدارس نبودند قطعاً کار برای ما در بخش دولتی با وجود مسائل و مشکلاتی که در فضای آموزشی وجود دارد، سخت تر از این بود.

حجرگشت در پایان گفت: خواهش من از همه موسسان و مدیران مدارس و مراکز غیردولتی این است که اجازه دهید هر آنچه که در حوزه آموزش و پرورش اتفاق می افتد در دستان خودمان باشد و با تدبیر خودمان رقم بخورد و اتفاقاتی نیفتد که تصمیم گیری خارج از مجموعه آموزش و پرورش باشد. زیبنده مجموعه آموزش و پرورش نیست که ما اقداماتی انجام دهیم بعد دیگران مشکل ما را حل کنند.

دانش آموزخبرنگار: پانیذ مرتضایی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار