مدیر آموزش و پرورش کاشمر:

آغاز برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کاشمر

کاشمر (پانا) - مدیر آموزش و پرورش شهرستان کاشمر گفت قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کاشمر جزو اولین شهرهایی بود که در کشور شکل گرفت.

کد مطلب: ۱۳۰۹۸۵۸
لینک کوتاه کپی شد
آغاز برنامه‌های قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کاشمر

سعید تاج محمدی در گفت‌‌و‌گو با پانا، اظهار کرد: «قرارگاه عدالت تربیتی و نصیب آموزشی برابر در کاشمر جزء اولین شهرهایی بود که در کشور شکل گرفت. همچنین در فرمانداری شهرستان نشستی با حضور نهادهای اداری برگزار شد.»

وی در ادامه از برنامه های این قرارگاه عدالت آموزشی، گفت: «قرار است که امکانات، وسایل کمک آموزشی و فضاهای آموزشی بر اساس عدالت با اولویت مدارس روستایی، حاشیه شهری، محروم و عشایری توزیع شود و همپنین در حوزه نیروی انسانی، معلمین توانمند را به مدارس حاشیه شهری و روستایی می فرستیم و مانند سال‌های اخیر نیست که معلمین توانمند فقط به برخی از مدارس بروند، بلکه برای اولین بار در مدارس متوسطه توزیع شدند و حتّی مکان هایی که قرار بود با حضور معلّمین بازنشسته پر شود، این قشر هم توزیع شدند.»

مدیر اداره آموزش و پرورش شهرستان کاشمر ادامه داد: «دستگاه های شهرستان از جمله اداره شهرداری، نیروی انتظامی، کمیته امداد و.... همه این دستگاه ها به کمک آموزش و پرورش آمدند تا مشکلات مدارس حل شود.»

وی اذعان کرد: «اردوهای جهاد سازندگی که به عنوان طرح هجرت بود از طرف بسیج دانش آموزی برگزار شد. همچنین اردوهای جهادی نشاط تربیت توسط مجمع معلمان جوان کاشمر در تعدادی از روستاها و مساجد حاشیه شهر برگزار شد و ریاست آموزش و پرورش شهرستان در مساجد سطح شهر، مخصوصاً مساجد حاشیه شهر حضور به هم رساند و مشکلات مردم را بررسی کرد.»

وی افزود: «دانش آموزان محرومی که تحت پوشش نهادهای حمایتی نبودند، شناسایی شدند و توسط کمیته امداد حمایت خواهند شد و همچنین تعدادی بسته کمکی لوازم التحریر به همّت مدیران مدارس و اداره آموزش و پرورش کاشمر بین دانش آموزان توزیع شد و امسال در موضوع لباس فرم، هر مدرسه تعداد ۱۰ الی ۲۰ دانش آموز محروم خود را پوشش داد.»

تاج محمدی در پایان تصریح کرد: «این موارد گفته شده مجموعه ای از اقدامات در حوزه عدالت تربیتی است. از همه این اقدامات مهم تر، بحث قوی شدن مدارس دولتی در سطح شهرستان است به شکلی که همه مردم در نزدیک ترین مدرسه به محل سکونتشان تحصیل کنند.»

دانش آموز خبرنگار: ابوالفضل مودب

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار