مرتضی کاشی در گفت‌وگو با پانا:

کی‌روش اتحاد، نظم و انضباط را به تیم ملی بر‌می‌گرداند

‌مقصر نتیجه‌گرا بودن فوتبال ما او نیست/ مدیران ورزش ما با نتیجه‌گرایی تصمیم می‌گیرند؛ با این روش حتی گواردیولا هم بیاید، کاری از پیش نمی‌برد

تهران (پانا) - پیشکسوت فوتبال ایران معتقد است حضور کی‌روش در تیم ملی باعث برقرار شدن مجدد نظم و انضباط می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۰۹۸۲۹
لینک کوتاه کپی شد
کی‌روش اتحاد، نظم و انضباط را به تیم ملی بر‌می‌گرداند

مرتضی کاشی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به بازگشت کی‌روش به تیم ملی فوتبال ایران، گفت: «خیلی از این اتفاق خوشحالم. چون از وقتی کی روش رفته بود، فوتبال ما با بی‌نظمی و بی‌انضباطی دست‌وپنجه نرم می‌کرد. به‌خصوص تیم ملی که این اواخر درگیری و دودستگی بیداد می‌کرد. اما با بازگشتش این اتحاد، نظم و انضباط دوباره به تیم ملی و فوتبال ما برمی‌گردد. در این مدت اسکوچیچ هم برای تیم ملی خیلی زحمت کشید و توانست با نتایجی فوق‌العاده تیم را به جام جهانی برساند. معتقدم رفتار خوبی با او نشد ولی فوتبال ما در جام جهانی نیاز به یک مربی بزرگ داشت. کسی که بتواند وزن نیمکت ما را بالا ببرد. اسکوچیچ برای تیم ملی در جام جهانی کوچک بود.»

وی افزود: «ما بدبدرقه‌ترین انسان‌ها روی زمینیم. نه‌تنها در قبال مربیان خارجی این‌طور رفتار می‌کنیم که با مربیان داخلی هم بدتر و زشت‌تر اتفاق افتاده است. به بدترین شکل ممکن افراد را کنار می‌گذاریم. خودم بابت رفتار زشتی که با اسکوچیچ شد، متأسفم. ما خیلی راحت‌تر می‌توانستیم با او به توافق برسیم. بعد از صعود فدراسیون می‌توانست با او جلسه بگذارد و بگوید برای جام جهانی می‌خواهیم با یک مربی دیگر کار کنیم. با اسکو تیم ملی آن نظم و انضباطی که باید را نداشت. بازیکنان از او حساب نمی‌بردند. دودستگی ایجاد شده بود و باید مربی‌ای می‌آوردند که در قواره تیم ملی ما باشد.»

کارشناس فوتبال ایران تصریح کرد: «درست است کی‌روش با مربیان داخلی مشکل داشت اما فکر می‌کنم الان رفتارش را تغییر داده باشد. او اوایل از بالا به همه نگاه می‌کرد و علیه همه موضع می‌گرفت. مثل همه اشتباهاتی داشت. اما او انسان است و تغییر کرده است. او سیستم خیلی خوبی در فوتبال ما ایجاد کرد. اگر مربیان ما در لیگ بسته بازی می‌کنند و فوتبال را فقط دفاع‌کردن می‌دانند، مقصر کی‌روش نیست. تا زمانی که کلیت فوتبال ما از مدیران بالای ورزش دنبال نتیجه‌گرایی باشند، وضعیت همین است ‌و پیشرفتی نمی‌کنیم. مدیران ورزش ما با نتیجه‌گرایی تصمیم می‌گیرند. با این روش حتی گواردیولا هم بیاید، کاری از پیش نمی‌برد. مدیران اصلاً به فوتبال زیبا، کیفیت و ساختن نسل برای آینده فکر نمی‌کنند.»

مرتضی کاشی گفت: «من از سال ۸۰ تا ۹۳ در لیگ برتر بازی کردم و فقط تیم‌ها دنبال نتیجه‌گیری بودند و الان هم همین وضعیت است. کفاشیان و تاج هم مدیرانی بودند که بر اساس نتیجه تصمیم‌گیری کرده‌اند. پس نباید مقصر را کی‌روش بدانیم. او هم وقتی این وضعیت را دیده سعی کرده فوتبالی را بازی کند تا بتواند به نتیجه برسد. الان هم کی‌روش خیلی کار سختی برای ساختن تیم قبلی‌اش ندارد. خیلی از نفراتش هنوز بازی می‌کنند و اکثر بازیکنان ملی‌پوش هم با سبک و سیاق کی‌روش آشنایی دارند. این باعث می‌شود تا زودتر به همان سیستم مدنظر برسند.»

وی تأکید کرد: «نفرات تیم ملی نسبت به گذشته خیلی باتجربه‌تر شده‌اند. در دفاع راست رامین رضاییان را برگردانده و امیدوارم در دفاع چپ هم بتواند یک بازیکن خوب و باکیفیت را انتخاب کند. اگر وحید امیری می‌رسید خوب می‌شد. ولی به‌شخصه بعید می‌دانم او به جام جهانی برسد. کسی که دیسکش جراحی‌ شده باشد، بدون شک نزدیک به یک سال نیاز به استراحت و ترمیم عضله اطراف محل آسیب‌دیده دارد. کسی که رباط پاره می‌کند، یک سال طول می‌کشد تا بتواند بازی کند. این‌که از رباط هم حساس‌تر است. ضمن اینکه اگر خوب هم شود دیگر آن استحکام سابق را ندارد. ولی خب؛ تیم ملی‌مان است و همیشه به آن عرق داشتیم و برایش گریه کردیم. خندیدیم و دوست داریم در بدترین شرایط هم به موفقیت برسد.»

مرتضی کاشی گفت: «شانس ما برای صعود به مرحله بعد جام جهانی خیلی کم است. واقعاً خوش‌بینانه است که بخواهیم حرف از صعود بزنیم. با بودن انگلیس، ولز و آمریکا شانسی نداریم. اگر برزیل و اسپانیا بودند می‌گفتم شاید شانس داشتیم اما گروه ما خیلی سخت است. بااین‌حال ما همیشه به امید زنده‌ایم و دوست داریم تیم ملی به موفقیت برسد.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار