فرماندار قم عنوان کرد:

ضرورت توجه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مدارس

قم(پانا) - فرماندار قم گفت دانش‌آموزان بخش بزرگی از مخاطبان در آشنایی با حماسه ایثار و شهادت هستند اما همزمانی آغاز سال تحصیلی با هفته دفاع مقدس، موجب شده از این فرصت به درستی استفاده نشود.

کد مطلب: ۱۳۰۸۷۰۳
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت توجه به برنامه‌های هفته دفاع مقدس در مدارس

عباس ذاکریان فرماندار قم و رئیس ستاد بزرگداشت سالگرد حماسه دفاع مقدس شهرستان، امروز در جلسه این ستاد در سالن جلسات فرمانداری، اظهار داشت: شهدا باید همیشه تجلیل شوند و رفتار آن ها برای ما الگو باشد.
وی افزود: شهید دهه هفتادی مثل محسن حججی نیز از افرادی بود که با ما زندگی می کرد و بخاطر اخلاصی که داشت، حجتی برای تمامی دنیا شد.
فرماندار قم ادامه داد: دشمن برای خاموش کردن انقلاب جنگ را به راه انداخت اما حماسه دفاع مقدس باعث پرفروغ تر شدن انقلاب در دنیا شد و این جز با اراده الهی اتفاق نمی افتاد.
وی تاکید کرد: بر خلاف تصور دشمن،‌ جنگ تحمیلی ما را قوی تر کرد و باعث شد انقلاب بیشتر به دنیا معرفی شده و توسعه پیدا کند و دشمنان تصور این را هم نمی کردند.
ذاکریان با اشاره به اهمیت پرداختن به حماسه عاشورایی ایثار و شهادت گفت: هر فرد با پرداختن به گنجینه دفاع مقدس، به منابع عظیمی دست می یابد اما آنقدر در این زمینه کم کاری شده است که گاهی نسل جدید از آموزه های دفاع مقدس آگاهی کافی ندارد و بعضا جای جلاد و شهید عوض می شود.
وی با اشاره به نقش مردم در دفاع مقدس اظهار داشت: برخلاف جنگ های دنیا که متکی به نیروهای نظامی است، اتکا به قدرت مردم بخصوص اصناف مختلف، از شاخصه هایی است که در دفاع مقدس وجود داشت و باید نسبت به آن تاکید شود و در ادامه مسیر انقلاب به عنوان چراغ راه مورد استفاده قرار گیرد.
رئیس ستاد بزرگداشت برنامه های سالگرد حماسه دفاع مقدس شهرستان قم ادامه داد: اگر متکی به حضور مردم نباشیم و مردم را در مدیریت عرصه های مختلف درگیر نکنیم نمی توانیم موفق باشیم و در حقیقت نظام ما از اساس مبتنی بر حضور مردم است.
ذاکریان اظهار داشت: خیلی از استعدادهای ما در عرصه دفاع مقدس شناسایی شد و منجر به بروز نوآوری هایی در عرصه های مختلف شد که یکی از این عرصه ها اعتماد به جوانان بود که ثمره آن را دیدیم.
وی تصریح کرد: در گام دوم انقلاب باید به جوانان اعتماد کنیم و در این بین ضرر نخواهیم کرد و بهتر به اهدافی که برای انقلاب ترسیم کرده ایم خواهیم رسید.
فرماندار قم با تاکید بر لزوم تجلیل از شهدا، جانبازان و پیشکسوتان دفاع مقدس گفت: آن ها قهرمانان ملی و معنوی ما هستند و رویکرد دفاع مقدس نه تنها دفاع از خاک و ناموس بلکه دفاع از اسلام، دین و معنویت بود و باید همه قهرمانان جنگ را تجلیل کنیم و در این زمینه نیز کاستی داشته ایم.
وی با اشاره به دو مقطع تاریخی هفته دفاع مقدس دهه فجر در مدارس و دانشگاه ها اظهار داشت: جامعه بزرگ مخاطبان ما در آشنایی با دفاع مقدس دانش آموزان و دانشجویان هستند و در هفته دفاع مقدس و دهه فجر از فرصت بوجود آمده استفاده درستی نمی شود.
ذاکریان تاکید کرد: شایسته است پیشنهادی به شورای عالی انقلاب فرهنگی داده شود که دانشگاه ها و مدارس از این دو بازه زمانی برای تبلیغ فرهنگ دفاع مقدس به خوبی استفاده کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار