معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

ضرورت برپایی موکب‌های فرهنگی در آیین اربعین برای برجسته‌سازی اشتراکات دینی و مذهبی جهان اسلام

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزارت آموزش و پرورش خواستار توجه بیشتر به برپایی موکب‌های فرهنگی در آیین بزرگ و باشکوه اربعین حسینی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۸۶۰۱
لینک کوتاه کپی شد
ضرورت برپایی موکب‌های فرهنگی در آیین اربعین برای برجسته‌سازی اشتراکات دینی و مذهبی جهان اسلام

اصغر باقرزاده در گفت‌وگو با پانا اظهار کرد: در ایامی که به اربعین حسینی نزدیک می‌شویم در مسیر نجف به کربلا، برادران ایرانی و دوستان عزیز و همکار در سازمان دانش‌آموزی به همراه موکب‌داران عراقی اقدام به برپایی یک موکب فرهنگی و متفاوت نسبت به دیگر موکب‌‌ها کرده‌اند که در حال خدمت‌رسانی به زائران عزیز است.

وی افزود: آن طور که دیدم و شنیدم هدف از برپایی و برگزاری این موکب، ارائه خدمات فرهنگی است؛ خدماتی که مبنای مشترکی مابین دوستان ایرانی، عراقی و سایر امت‌های اسلامی دارد. یعنی آن موقعیت‌ها و مبانی مشترکی که نسبت به معرفی دین اسلام و مذهب تشیع، مبنای قیام سیدالشهدا(ع) و انتظاری که همواره اهل تشیع داشته‌اند و آن چیزی نیست جز فرارسیدن امام زنده(عج) که می‌تواند نجات‌بخش امت اسلامی و انسانیت از تمامی گرفتاری‌ها باشد؛ این هدف، هدف مقدسی است که این موکب برای آن برپا شده است.

باقرزاده ادامه داد: خدا را شاکرم که دوستان عزیزم در این مسیر چنین فعالیت ارزشمندی را انجام می‌دهند. با وجود خلاء این نوع برنامه‌ها در این مسیر، شاهد هستیم که برپایی این موکب با امکانات اندک، مورد توجه زائران قرار گرفته است تا تعداد زیادی از زائران محترم؛ توقف کوتاهی را در این موکب داشته باشند، دلنوشته‌ای بنویسند یا با برنامه‌ها و خدماتی که اینجا هست چند لحظه‌ای را بگذارنند و بهره‌مند شوند.

معاون وزیر آموزش و پرورش در پایان گفت: امید است با همتی که همکاران سازمان دانش‌آموزی، سایر تشکل‌ها و همه مجموعه‌های وزارت آموزش و پرورش و حوزه تعلیم و تربیت دارند، توجه خاصی به برپایی غرفه‌های فرهنگی بشود چون این خلاء در این مسیر مشهود است و همانطور که گفته شد هدف اصلی در این زمینه، برجسته‌سازی اشتراکات دینی و مذهبی و پرهیز از اختلافات و مباحث سطحی با برپایی غرفه‌ای است که مبانی عمیق اسلامی، دینی و هدف خلقت که ظهور حضرت مهدی(عج) است را ترویج کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار