درخشش شاعر نیشابوری درسه کنگره شعر کشور

نیشابور (پانا) - افسانه سادات حسینی، شاعر نیشابوری برگزیده سه کنگره شعر عاشورایی ساوه در استان مرکزی، کنگره شعر حنجره‌های سرخ الیگودرز استان لرستان و کنگره پانزدهم شعر و آیین‌های عاشورایی قروه کردستان شد‌.

کد مطلب: ۱۳۰۸۲۰۷
لینک کوتاه کپی شد
درخشش شاعر نیشابوری درسه کنگره شعر کشور

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیشابور اظهار کرد: نخستین کنگره ملی شعر عاشورایی ساوه در سالن سلمان ساوجی با معرفی آثار برگزیده به کار خود پایان داد.

علیرضا سیدآبادی گفت: فراخوان این کنگره از اردیبهشت‌ماه سال جاری به استان‌ها توزیع شد و ۹۰۰ اثر به دبیرخانه کنگره ارسال شد و پس از بازبینی توسط داوران، ۹ اثر به عنوان اثر برتر به این جشنواره راه یافتند که افسانه سادات حسینی با شعرحضرت دریا برگزیده شد.

وی خاطر نشان کرد: ششمین کنگره سراسری شعر عاشورایی با عنوان «حنجره‌های سرخ» در تالار کمال مجتمع فرهنگی، هنری سیمرغ اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی الیگودرز برگزار شد.

سیدآبادی یادآور شد: ۸۹۶ اثر توسط ۳۴۲ شاعر از بیست و سه استان کشور به کنگره سراسری حنجره‌‌های سرخ ارسال شد و آثار رسیده به این کنگره، کدبندی و برای انجام داوری و گزینش ۱۵ شاعر برگزیده شد که افسانه سادات حسینی با شعر خیمه کوچه برگزیده شد.

وی ادامه داد: پانزدهمین کنگره ملی شعر و آئین‌های عاشورایی کشور در قروه کردستان برگزارشد.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان نیشابور تصریح کرد: ۳۰۰ اثر در قالب‌های مختلف شعری از ۲۷ استان و ۵۵ شهر کشور به این دوره از کنگره شعر عاشورایی قروه ارسال شده بود که افسانه سادات حسینی در بخش ایثار و شهادت با شعر پرواز برگزیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار