یک عضو شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد؛

‌هک‌‌ سیستم‌های شهرداری تهران قابل پیشگیری بود؟

یکی از اعضای شورا اواخر سال ۱۴۰۰ در نامه‌ای به شهردار تهران بعد از هک‌شدن سیستم‌های انرژی و بنزین در کشور در قالب یک تذکر به شهرداری تهران هشدار داده بود ممکن است که سیستم‌های شهرداری هک شود

تهران (پانا) - یک عضو شورای شهر تهران گفت که نمی‌توان گفت با نامه هشدارآمیز یک مدیر شهرداری می‌‌شد از هک‌شدن سیستم‌های شهرداری پیشگیری کرد یا خیر؟.

کد مطلب: ۱۳۰۷۵۳۵
لینک کوتاه کپی شد
‌هک‌‌ سیستم‌های شهرداری تهران قابل پیشگیری بود؟

ناصر امانی در گفت‌وگو با پانا درباره این‌که با توجه به نامه هشدارآمیز یکی از مدیران شهرداری تهران درباره وجود کاربری غیرمجاز در سیستم‌های شهرداری، آیا امکان پیشگیری از این اتفاق وجود داشت، گفت: «حقیقتا من الان هم نمی‌توانم چیزی بگویم چون نمی‌دانیم. همان‌طور که آقای زاکانی گفته‌اند در حد دخالت یک فرد خارجی در سیستمِ فرد خاص بوده یا کل سیستم شهرداری در معرض چنین تهدیدی بوده، آن‌طور که آقای شهردار گفته‌اند مشکل مربوط به سیستم فرد خاصی بوده که برطرف شده است.»

وی ادامه داد: «باید از کارشناسان آی تی سوال کنیم که این نشانه شروع کار هک بوده است یا همان‌طور که شهردار گفته‌ یک اشکال در سیستم یکی از مدیران شهرداری بوده که به حراست اعلام و برطرف شده است.»

امانی درباره این‌که چرا اعضای شورای شهر تهران برای رسیدن به پرسش‌ها در این زمینه، کمیته‌ای برای پیگیری تشکیل نمی‌دهند، گفت:‌ «این بحث شده و در جلسات هم‌اندیشی، دوستان ابعاد امنیتی این کار را که از خارج از کشور انجام‌شده و از سوی دشمنان مردم ایران انجام‌گرفته و هدف‌شان ضربه زدن به مجموعه نظام بوده و به خیلی از سیستم‌ها حمله کردند از جمله به سیستم شهرداری تهران را توضیح دادند و ابعاد کار برای ما روشن بوده است.»

عضو کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران اضافه کرد: «تردیدی نداریم هک‌کردن سیستم شهرداری حمله سایبری از سوی دشمنان نظام در آستانه 14 و 15 خرداد‌ بود. این‌ها موضوعاتی روشن است و نیاز به کمیته حقیقت‌یاب نیست. ما قانع شدیم اما این‌که قابل‌پیشگیری بود یا نه یک بحث تخصصی است که بنده به‌عنوان عضو شورا این تخصص را ندارم. این‌که با هشدار این مدیر می‌توانستیم از هک پیشگیری کنیم یا خیر نیاز به بررسی کارشناسی دارد.»

این عضو شورای شهر تهران با اشاره به تذکر یکی از اعضای شورای شهر تهران در سال 1400 درباره احتمال هک سیستم‌های خدماتی شهردار گفت:‌ «یکی از اعضای شورا اواخر سال 1400 در نامه‌ای به شهردار تهران بعد از هک‌شدن سیستم‌های انرژی و بنزین در کشور در قالب یک تذکر به شهرداری تهران هشدار داده بود ممکن است که سیستم‌های شهرداری هک شود. دوستان می‌گویند مراقبت‌های‌شان را انجام دادند اما آن‌ها به هدف پلید خود رسیدند و این کار را انجام دادند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار