کلاس‌های آموزشی سازمان دانش‌آموزی بستری برای ارتقا خلاقیت و تربیت دانش‌آموزان

تهران(پانا)- دو مربی امداد و کمک‌های اولیه و مربی کوهنوردی و اصول حرکت در طبیعت، کلاس‌های آموزشی سازمان دانش‌آموزی در اردوی قطبی را بستری برای ارتقا خلاقیت و تربیت دانش‌آموزان معرفی کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۸۰۱
لینک کوتاه کپی شد
کلاس‌های آموزشی سازمان دانش‌آموزی بستری برای ارتقا خلاقیت و تربیت دانش‌آموزان

معصومه هوشور، مربی امداد و کمک‌های اولیه اردوی قطبی اظهار کرد: در کلاس‌های آموزشی ما برای دانش‌آموزان سازمان دانش‌آموزی توضیحاتی را ارائه دادیم. مباحث کمک‌های اولیه که در مقابل مصدوم، یک امدادگر باید بداند که از تعریف امداد و کمک‌های اولیه، تفاوت آنها و امدادگرها و اینکه چه کسی این کمک‌ها را می‌کند هم اشاره کردیم.

هوشور در ادامه خاطر نشان کرد: اینکه اگر قرار شد دانش‌آموزان در معابر عمومی کمک رسانی داشته باشند چه اقداماتی انجام دهند، به انضمام اینکه در چه مکان‌هایی ضرورت وجود دارد. شعار هر خانواده یک امدادگر به دلیل این است که کشور ما خیلی بلا خیز است و همه‌ی استان‌ها در هر صورت درگیر بلایای طبیعی و انسان‌ساز هست.

هوشور در آخر گفت: روش برخورد با مصدوم و تعیین سطح هوشیاری، درخواست کمک از ارگان‌های امداد و اینکه اگر داخل کشور هستند از چه امدادی کمک بگیرند، اگر در آب‌های بین المللی هستند و خارج از ایران بودند به چه شکلی باید درخواست کمک داشته باشند که بین المللی باشد و در مورد ۱۱۲ صحبت کردیم. در ادامه در مواجه اولیه مصدوم علاوه بر ایمن بودن صحنه حادثه، دانش‌آموزان باید توجه کنند و از خودشان مراقبت کنند که چگونه اقدامات اولیه را انجام دهند و تفاوت آنها و سی پی آر و سایر مباحث مثل اصول زخم بندی و پانسمان و سوختگی و آتش نشانی و ... به دانش‌آموزان آموزش داده شده است.

رویا طاهریان، مربی کوهنوردی و اصول حرکت در طبیعت بیان کرد: در کلاس، دانش‌آموزان را با وسایل کوهنوردی و طبیعت‌گردی آشنا کردیم و نحوه استفاده از آنها را به همراه مطالب بروز و روزمره‌ای که دانش‌آموزان میتوانند استفاده کنند، از جمله آشنایی دانش‌آموزان با وسایل کوهنوردی و طبیعت گردی نحوه چیدمان کوله، نحوه حرکت در کوه و طبیعت، تغزیه‌ای که می‌توانند در این فضا داشته باشند و سایر الزامات کوهنوردی ارائه دادیم.

طاهریان اذعان کرد: امیدواریم دانش‌آموزان بتوانند از این آموزش‌ها به درستی استفاده کنند تا در طبیعت زیبای خداوند دچار مشکل نشوند و آموزش‌های اولیه و لازم را دیده باشند و به اطرافیانشان آموزش دهند.

خبرنگار دانش‌آموز، نازنین زهرا افراه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار