‌در گفت‌وگو با پانا:

قاسم دهنوی: مجری تلویزیون چرا باید در کلاس مربیگری شرکت کند؟

تیم‌ها برای قهرمانی دست به هرکاری می‌زنند/ نتیجه‌گرایی فوتبال ایران را نابود می‌کند

تهران (پانا) - بازیکن سابق پرسپولیس معتقد است فوتبال ایران به‌دلیل نتیجه‌گرا بودن در حال نابود شدن است و باید فکری برای بهبود کیفیت آن کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۶۷۱۵
لینک کوتاه کپی شد
قاسم دهنوی: مجری تلویزیون چرا باید در کلاس مربیگری شرکت کند؟

قاسم دهنوی در گفت‌وگو با پانا، با اشاره به وضعیت لیگ بیست و دوم گفت: «اگر واقعیت را بخواهید لیگ امسال ما فقط در سروصدا شروع شد و بعد از گذشت چهار، پنج هفته هنوز گروه‌ها نتوانستند کیفیتشان را نشان دهند. نمی‌دانم این چه توجیهی ست که از کارشناسان و مربیان می‌شنویم که می‌گویند چون بدن‌ها سنگین است و ابتدای لیگ هستیم، گروه‌ها کیفیت ندارند. این صحبت‌ها غیرعلمی ست. مربی‌ای که بعد از ۳ ماه نتوانسته تیمش را آماده و هماهنگ کند، مشکل از دانشش است. مگر لیگ‌های اروپایی تازه شروع نشدند؟ چرا آن‌ها از همان هفته ابتدایی تیم‌هایشان باکیفیت بازی می‌کنند؟ مگر آن‌ها بدن‌سازی پیش فصل ندارند؟ به نظرم این حرف‌ها همه توجیه است و فقط برای پوشش ضعف خودشان بیان می‌شود.»

وی افزود: «گروه‌های ما امسال به بهانه سال جام جهانی هزینه زیادی کرده‌اند. اما می‌بینید که هنوز نتوانستند نسبت به آن‌همه بریزوبپاش نتایج خوبی بگیرند. حتی توان ارائه فوتبال زیبا را هم ندارند. واقعاً فوتبال ایران روزبه‌روز بدتر می‌شود. مربیان فقط دنبال گل نخوردن هستند و کیفیت برایشان اصلاً مهم نیست. فقط می‌خواهند بگویند به فلان تیم نباختیم. این نتیجه گرا بودن البته تقصیر مدیران هم هست که برای حفظ صندلی‌شان دوست دارند نتیجه را داشته باشند و فوتبال باکیفیت را قربانی کنند. با این نتیجه گرایی فوتبال ایران نابود می‌شود. باید سازمان لیگ و فدراسیون فوتبال چاره‌ای بیندیشند.»

بازیکن سابق پرسپولیس تصریح کرد: «امسال به خاطر جام جهانی بازیکنان لژیونر ما همه برگشته‌اند. انتظار می‌رفت، لیگ باکیفیت‌تر باشد اما می‌بینیم که هیچ پیشرفتی نکرده است. بازیکنان هم در قالب تیمی کاری از دستشان برنمی‌آید و باید ایده مربی را پیاده کنند. البته من خیلی خوشحالم که چند مربی خارجی خوب وارد فوتبال ما شده‌اند. حضور مربی باکیفیت خارجی باعث می‌شود، مربی ایرانی و فوتبال ما هم پیشرفت کند. درست است حضور مربی خارجی باعث خانه‌نشینی ما مربیان ایرانی می‌شود اما فوتبال ما نیاز به دانش به‌روز دارد. امیدوارم باشگاه در کنار مربیان خارجی، از مربیان جوان هم استفاده کنند.»

قاسم دهنوی گفت: «گروه‌های زیادی هزینه کرده‌اند. خیلی از تیم‌ها وقتی متحمل این‌همه هزینه می شوند و بازیکنان و مربیان خارجی و گران‌قیمت می‌گیرند، بدون شک در بیرون از فوتبال هم هزینه می‌کنند تا نتیجه هم حاصل شود. بالاخره باید پاسخگو باشند. برای قهرمانی دست به هرکاری می‌زنند. شک نکنید این اتفاق‌ها می‌افتد و همه می‌دانند. با احترام به همه مربیان، باید بگویم تنها مدرک کیلویی گرفتن ملاک خوب بودن نیست. الان ببینید در کلاس‌های مربیگری A آسیا که در ایران برگزار می‌شود، چه خبر است. مجریان تلویزیون چرا باید در کلاس‌های مربیگری شرکت کنند؟ به چه دردشان می‌خورد؟ دنبال چه چیزی هستند؟ هرکس اگر در حوزه تحصصی‌اش کارش را درست انجام دهد، واقعاً فوتبال و مملکت ما به این روز نمی‌افتاد. همه می‌خواهند در هر حوزه‌ای که دستشان می‌رسد، باشند. اجازه بدهید هرکس در مسئله‌ای که تخصص دارد، پیش برود. فوتبال ما دست مدیران غیر فوتبالی و تصمیم گیران سیاسی اسیر و به قهقرا کشیده شده است.»

وی خاطرنشان کرد: «من مدعی جدیدی در لیگ نمی‌بینم. همان تیم‌های همیشگی مدعی هستند. همان‌هایی که همیشه پول دارند و می‌توانند خرج کنند. وقتی هر تیمی در فوتبال ایران هزینه کند، طبیعی است که نتیجه هم برایش می‌آید. اما اگر دنبال کیفیت هستید، هیچ تیمی فعلاً آن کیفیت را نشان نداده است.»

دهنوی که به‌تازگی سرمربیگری تیم خزر لنکران آذربایجان شده است، گفت: «این‌یک چالش هیجان‌انگیز در آغاز راه مربیگری‌ام است. من با کادر تمام ایرانی به آنجا رفتم و می‌خواهم تلاشم را برای به موفقیت رسیدن تیمم انجام دهم. در لیگ دسته دوم آذربایجان هستیم. اینجا اجازه خرید بازیکن لژیونر را نداریم. این شرایط فقط برای لیگ دسته دوم است. رقابت‌ها حدود چهل روز دیگر برگزار می‌شود. ۶ گروه ۶ تیمی در این سطح قرار دارند که بعد از پایان بازی‌ها، گروه‌های اول و دوم هر گروه بالا می‌آیند و درنهایت ۱۲ تیم به‌صورت رفت‌وبرگشت بازی می‌کنند و ۲ تیم اول و دوم به لیگ دسته اول می‌رسند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار