درخشش دانش‌آموز منطقه ۱۳ در مسابقات کشوری درس‌هایی از قرآن

تهران (پانا) - دانش‌آموز افتخارآفرین منطقه ۱۳ در مسابقات کشوری درس‌هایی از قرآن به اهمیت شرکت فعال دانش‌آموزان در فعالیت‌های پرورشی مدارس تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۰۶۴۷۳
لینک کوتاه کپی شد
درخشش دانش‌آموز منطقه ۱۳ در مسابقات کشوری درس‌هایی از قرآن

درس‌هایی از قرآن، برنامه‌ای است که در آن حجت الاسلام و المسلمین محسن قرائتی به بیان راهکارهای زندگی اسلامی بهتر برای انسان و آشنایی عمیق‌تر با قرآن کریم تهیه شده است و پنجشنبه شب‌ها از شبکه یک پخش می‌شود.

امیرمهراد مهبد مقدم، دانش‌آموز پایه هشتم، از دبیرستان شیخ فضل‌الله نوری منطقه ۱۳ تهران در مسابقات دانش‌آموزی درس‌هایی از قرآن، به مقام دوم کشوری دست یافت.

امیرمهراد مهبد مقدم ابتدا در مورد چگونگی آشناشدن خود با این مسابقه و اهمیت فعالیت‌های پرورشی در گفت‌وگو با پانا گفت: «فعالیت‌های پرورشی از اهمیت ویژه ای برحوردار است و ممکن است یکی از فعالیت‌ها در آینده ما دانش‌آموزان تاثیرگذار باشد. بنده در سال سوم دبستان از طریق معاونت پرورشی دبستان با مسابقه درس‌هایی از قرآن آشنا شدم و مشتاقانه شرکت کردم و با ارسال پاسخ درست بعضی وقت ها از طرف مدرسه هدیه دریافت می‌کردم. البته قبل تر و هنگام کودکی خاطرم است که مادر، پدر و خانواده این برنامه را همیشه تماشا می‌کردند. در پایه هفتم نیز در این مسابقه شرکت کردم و با توجه به درست بودن پاسخ بیشتر سوالات به عنوان نفر برگزیده از طرف مدرسه انتخاب شدم و قرار شد که از طرف دبیرستان شیخ فضل الله نوری در مسابقات کشوری شرکت کنم. به صورت آنلاین ثبت نام کردم و در مسابقه هم به صورت آنلاین شرکت کردم و با گرفتن نمره ۹۵ از ۱۰۰ توانستم مقام دوم کشوری را کسب کنم.»

مهبد مقدم در پاسخ به این سوال که آیا تماشای این برنامه و شرکت در این مسابقه برای او وقت‌گیر بوده بیان کرد: «خیر، وقت‌گیر نیست، شما خیلی راحت می‌توانید فقط یک روز در هفته و کمتر از یک ساعت برای شرکت در این مسابقه و مشاهده برنامه وقت بگذارید.»

وی همچنین گفت:‌ «شرکت در این مسابقه هیچ تاثیر منفی بر روی مطالعه و درس‌های مدرسه‌اش نگذاشته و معدلش هم ۲۰ شده است.»

او حافظ سه جزء قرآن‌کریم است و چند مدرک در این زمینه از موسسات مختلف دریافت کرده است. برای تابستان هم در کلاس صوت و لحن شرکت کرده و تمرین می کند.

این دانش‌آموز ممتاز دبیرستان شیخ فضل‌الله در مورد دیگر مهارت‌های خود گفت: «من به تکنولوژی و آی تی بسیار علاقمند هستم و در زمینه‌های برنامه‌نویسی، طراحی سایت، گرافیک، ساخت پوستر و رباتیک فعالیت می‌کنم. امسال هم بابت ساخت پوستر مناسبتی در مورد شهادت حضرت فاطمه زهرا (س) از طرف اداره آموزش و پرورش منطقه مورد تقدیر قرار گرفتم. همچنین در زمینه تولید محتوای رسانه و ساخت پادکست و ویدئوکست نیز کار می‌کنم که الان در حال ساخت چند پادکست با موضوع تکنولوژی و مذهبی و قرآنی هستم.»

وی در ادامه بیان کرد: «به ورزش‌های رزمی هم علاقمند هستم و در این رشته کار می‌کنم.»

مهبد مقدم در پاسخ به این سوال که چه توصیه‌ای به هم‌کلاسی‌هایش در زمینه یادگیری دیگر مهارت‌ها دارد، بیان کرد: «درس خواندن امری ضروری است، اما به تنهایی برای آینده کافی نیست. باید در کنار کتاب‌های درسی، کتاب‌های متفرقه بسیاری را مطالعه کرد و در کنار آن مهارت‌آموزی کرد تا بتوان آینده خوبی را برای خود رقم زد و فردی مفید برای جامعه و کشور بود.»

وی در پایان افزود: «از پدر و مادر عزیزم که همیشه پشتیبان و حامی من برای رسیدن به موفقیت بوده‌اند، تشکر می‌کنم و همچنین از مدیریت و مسئولین محترم دبیرستان شیخ فضل الله نوری کمال تشکر را دارم.»

دانش‌آموز خبرنگار: مهرنوش مهبد مقدم

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار