صورت‌های مالی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بررسی شد

تهران (پانا) - مدیرعامل آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک گفت بر اساس اعلام نماینده سازمان حسابرسی در جلسه مجمع عمومی این شرکت، صورت‌های مالی طبق استانداردهای حسابداری، مطلوب ارزیابی شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۹۲۱
لینک کوتاه کپی شد
صورت‌های مالی آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بررسی شد

به گزارش شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک، مجید کیانپور گفت: صبح امروز چهارشنبه ۹ شهریور مجمع عمومی سالیانه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک برگزار و اعضای مجمع گزارش مطلوب وضعیت حسابداری شرکت را تأیید کردند.

کیانپور تصریح کرد: بر اساس گزارش حسابرسی مجمع عمومی، شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک موفق شد برای دومین سال متوالی صورت‌های مالی شرکت مطلوب ارزیابی شده است.

نماینده تام‌الاختیار وزیر راه و شهرسازی در امور مجامع: شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید به عنوان شرکت حاکمیتی باقی بماند

مهدی نورایی سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادهای وزارت راه و شهرسازی نیز در این نشست اظهار داشت: فعالیت‌های حاکمیتی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک غیر قابل واگذاری است و به عنوان سازمان پایش و کنترل پروژه‌های عمرانی کشور به فعالیت‌های حاکمیتی خود ادامه دهد.

نورایی گفت: در دولت سیزدهم با رویکرد مطلوب مدیریتی که در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک شاهد آن هستیم شاهد رشد و رونق چشمگیر شاخص‌های عملکردی و مدیریتی در شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک بودیم.

وی در خصوص حاکمیتی شدن شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک افزود: مجدداً اساسنامه شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک باید از سوی دولت به مجلس تقدیم شود و مورد تصویب مجدد مجلس قرار گیرد و به عنوان یک سازمان مستقل در زیر مجموعه وزارت راه و شهرسازی به فعالیت خود ادامه دهد.

نورایی با اشاره به اینکه عمده خدمات و فعالیت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک قابل واگذاری نیست ادامه داد: با توجه به اینکه ارتقا کیفیت در پروژه‌های ملی و استانی مهم و حساس کشور باید مطابق استانداردها و با کیفیت احداث و نگهداری شود لذا باید این کنترل، پایش و نظارت توسط آزمایشگاه امین دولت انجام شود.

وی ادامه داد: در واگذاری‌ها نباید بدون مطالعه و تحقیق اقدام کرد و به الگوهای سایر کشورها نیز باید توجه کرد و تصمیمی نگرفت که فرایند حکمرانی مطلوب دولت مخدوش شود.

سرپرست مرکز امور مجامع و نظارت بر قراردادها افزود: باید باز تعریفی مجدد از مأموریت‌های شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک داشته باشیم و از برخی امور تصدی گری شرکت نیز صیانت شود.

نورایی اضافه کرد: واحدها و دفاتر مستقر در شهرستان‌ها قابل واگذاری نیست و باید بر عملکرد و فعالیت این صنف و شرکت‌های خصوصی نظارت کنند.

وی درباره مجمع عمومی شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک اظهار کرد: این مجمع با حضور مدیرعامل و اعضای هیئت مدیره و نمایندگان اعضای مجمع عمومی شرکت برگزار شد و عملکرد سال گذشته شرکت مورد بررسی قرار گرفت.

وی در پایان افزود: عملکرد شرکت آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک جزو گروه‌های برتر وزارت راه و شهرسازی از نظر سازمان امور استخدامی ارزیابی شده است که نشان از راهبری و مدیریت خوب این شرکت طی سال‌های اخیر بوده است.

نورایی خاطرنشان کرد: بودجه‌ریزی عملیاتی و استفاده از ظرفیت‌های این شرکت برای توسعه کیفی زیرساخت‌ها، افزایش درآمد و صیانت از استقلال شرکت از موارد مهمی بود که بر آن تاکید شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار