رئیس کمیته شفافیت شورای شهر تهران در گفت‌وگو با پانا:

قطع درخت جرم است؛ وظیفه شهرداری تهران در برابر درخت‌کُشی

تهران (پانا) - رئیس کمیته شفافیت و شهر هوشمند شورای شهر تهران گفت شهرداری می‌تواند در صورت اثبات تعمدی بودن از بین بردن درخت، برای بازدارندگی شکایت کیفری کند.

کد مطلب: ۱۳۰۵۷۵۱
لینک کوتاه کپی شد
قطع درخت جرم است؛ وظیفه شهرداری تهران در برابر درخت‌کُشی

احمد صادقی در گفت‌وگو با پانا درباره افزایش درخت‌کُشی در پایتخت گفت: «به جز جرایم در نظر گرفته شده برای قطع یا خشک کردن درختان، شهرداری می‌تواند در صورت اثبات تعمدی بودن از بین بردن درخت، برای بازدارندگی شکایت کیفری کند.»

وی با بیان اینکه قوانین بازدارنده خوبی برای مقابله با قطع درختان وجود دارد، گفت: «در کنار قوانین بازدارنده، باید قوانین تشویقی هم گذاشته شود. علت اصلی اینکه درختان را قطع می‌کنند این است که درخت منافعشان را به خطر می‌اندازد در صورتی‌که اگر اشخاص متوجه شوند کاشت درخت منافع آنها را بیشتر می‌کند، درخت می‌کارند.»

صادقی با تاکید بر اینکه قطع درختان جرم است، اظهار کرد: «در قانون درباره قطع درخت، جرم‌انگاری شده ولی می‌بینیم قطع درختان همچنان رخ می‌دهد. در کنار قوانین بازدارنده که قوانین سفت و سختی است هم باید قوانین تشویقی وجود داشته باشد تا مردم تشویق شوند درخت را حفظ کنند و افزایش درخت در شهر شکل بگیرد به جای اینکه قطع یا خشک کردن درخت را شاهد باشیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار