معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم:

با بازگشایی مدارس غافل از بیماری کرونا نخواهیم شد

هرمزگان (پانا)- معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم تاکید کرد که با بازگشایی مدارس غافل از بیماری کرونا و بحث سلامت دانش آموزان نخواهیم شد.

کد مطلب: ۱۳۰۵۳۶۱
لینک کوتاه کپی شد
با بازگشایی مدارس غافل از بیماری کرونا نخواهیم شد

علی شهمرادی معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم در گفت و گو با پانا با اشاره به بازگشایی مدارس مطرح کرد: با توجه به شرایط کرونا که در طول ۳ سال بوده است ابتدا کلاس ها به صورت غیرحضوری و سپس غیر حضوری و حضوری برگزار شد و از فروردین ماه سال ۱۴۰۱ عملاً کلاس های تمامی مقاطع تحصیلی به صورت حضوری دایر گردید و از نگاه آموزش و پرورش انشاالله از اول مهرماه سال تحصیلی ۱۴۰۱-۱۴۰۲، کلیه ی مدارس با حضور دانش آموزان تمامی پایه ها به صورت کاملا حضوری بازگشایی می شوند.

وی ادامه داد: یکی از مواردی که برای اداره آموزش و پرورش دارای اهمیت بسیار می باشد، بحث سلامت دانش آموزان است و قطعاً با بازگشایی مدارس غافل از بیماری کرونا نخواهیم شد. همچنین بر اساس دستور العمل های بهداشتی که از قبل بوده و حتماً برای سال تحصیلی پیش رو هم از طریق وزارتخانه اداره آموزش و پرورش برای ما ارسال می شود، رعایت موارد بهداشتی در اولویت تمامی مدارس قرار خواهد گرفت.

این مسئول در خصوص روند اجرایی پروژه مهر اظهار کرد:در ابتدا فرایند پروژه مهر، اولین گروهی که ثبت نام برایشان صورت میگیرد، پایه اولی ها هستند و با توجه به برنامه ریزی مناسبی که در این خصوص داشته ایم، خدا را شکر تقریبا بالای ۹۸ درصد ثبت نام پایه اولی ها صورت گرفته و تعدادی از این دانش اموزان که در مسافرت بوده یا مشکلی داشته اند در حال حاضر مراجعات خود به مدارس انجام می دهند و خدا را شکر مشکلی در این خصوص نداشته ایم.

شهمرادی همچنین افزود: حدود ۴ هفته است که ثبت نام پایه دهم شروع شده است و براساس هدایت تحصیلی که دانش آموزان خروجی و اولویت دارند و با توجه به آن اولویت هایی بر حسب رشته کسب کرده اند، به مدارس مراجعه می کنند و ثبت نام آنها در این خصوص انجام می شود.

معاون آموزشی اداره آموزش و پرورش شهرستان قشم در مورد ثبت سفارش کتب درسی گفت: برای ثبت سفارش کتاب درسی، دو روش وجود داشت، هم به روش انفرادی که توسط والدین دانش آموز صورت می گرفت و هم به روش گروهی که ثبت سفارش کتاب توسط مدارس انجام می شد. ما هم ثبت نام های در کف مدارس را به صورت روزانه رصد می کنیم و به دنبال این هستیم که ثبت نام همه ی دانش آموزان به موقع صورت گیرد و انشاالله بتوانیم کتب درسی را در زمان مناسب در اختیار مدارس و دانش آموزان قرار دهیم تا در اول مهر ماه، همه ی مدارس و دانش آموزان کتاب درسی را داشته باشند.

وی اظهار داشت: در ۳ سال گذشته با وجود بیماری کرونا، افزایش دانش آموز داشته ایم ولی متاسفانه به دلیل غیر حضوری و نیمه حضوری بودن کلاس های درس، تجهیزات دیده نشد و ممکن نبود واقعیت تجهیزات را برای مدارس ارسال کنیم، اما برای سال تحصیلی پیش رو، تمامی کمبودها و نیازمندی های مدارس را درنظر گرفتیم و براساس آن، معاونت پشتیبانی اداره آموزش و پرورش، با هماهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان هرمزگان به دنبال رفع این مشکلات هستند و بخش عمدی از این مشکل را رفع کرده اند، تنها تعداد اندکی مانده که انشاالله بتوانیم تمامی کمبودها را، اعم از میز، صندلی، نیمکت و یا موارد سرمایشی که در مدارس لازم می باشد تا قبل از مهر ماه برطرف کنیم تا یک مهر ماه بدون هیچ مشکلی در تمامی مقاطع، بازگشایی را داشته باشیم.

علی شهمرادی با اشاره به ارتقای کیفیت آموزش مدارس گفت:بحث کیفیت آموزش مدارس یکی از برنامه های اصلی حوزه آموزش می باشد و ما با توجه به سال تحصیلی پیش رو، ۲ برنامه داریم. برنامه اول در خصوص بحث توانمند سازی نیروی های انسانی است، که در شهریور ماه دوره های ضمن خدمت برای همکارانمان برگزار می شود. همچنین برنامه بعدی در جهت ارتقا سطح علمی دانش آموزان می باشد، که بعد ۳ سال با وجود کرونا قطعاً مشکلاتی وجود دارد، که یک سری از کلاس های کیفیت بخشی از طرف استان برای متوسطه دوم شروع شده است و بعضی از دانش آموزان به صورت مجازی در کلاس ها شرکت می کنند.

وی اضافه کرد: ما هم برنامه ریزی کرده ایم تا انشاالله از مهر ماه بحث کیفیت بخشی را در مدارس دنبال کنیم و بتوانیم خلاء های آموزشی که در طول ۳ سال گذشته با وجود کرونا اتفاق افتاد، به این شکل جبران کنیم.

این مسئول در پایان خاطر نشان کرد: آموزش و پرورش، همه ساله به دنبال جذب، شناسایی و نگهداشت دانش آموزانی است که از تحصیل بازمانده اند و قطعا ما امسال هم شهرستان را رصد خواهیم کرد تا دانش آموزانی که به هر دلیلی در سال تحصیلی گذشته از تحصیل باز مانده اند، شناسایی شده و با برنامه ریزی مناسب و از طریق تمام ظرفیت ها، نسبت جذب آنها اقدام شود.

دانش آموز خبرنگار: فاطمه زهرا حامدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار