معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش تاکید کرد؛

تامین نیروی انسانی یکی از ابزارهای کیفیت‌بخشی به آموزش است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش، تامین نیروی انسانی را به‌عنوان یک اصل در آموزش و پرورش، به‌عنوان یکی از ابزارهای افزایش کیفیت آموزش از ضرورت‌های وزارت آموزش و‌پرورش دانست بطوریکه تقویت نیروی انسانی جزو اهداف مهم نظام آموزشی است.

کد مطلب: ۱۳۰۳۸۲۴
لینک کوتاه کپی شد
تامین نیروی انسانی یکی از ابزارهای کیفیت‌بخشی به آموزش است

محمدمهدی کاظمی، در گردهمایی تخصصی معاونان آموزش متوسطه در شهریار، با اشاره به اهمیت تامین نیروی انسانی، در آموزش و‌ پرورش اظهار کرد: مسئله تامین نیروی انسانی به‌عنوان یک اصل در آموزش و پرورش، به‌عنوان یکی از ابزارهای افزایش کیفیت آموزش نقش بسیار مهمی دارد، بطوریکه تقویت نیروی انسانی جزو اهداف مهم نظام آموزشی است.

کاظمی افزود: در مقاطع متوسطه اول و دوم با توجه به اینکه روند افزایش جمعیت دانش‌آموزی در سال‌های گذشته بالا رفته است، نسبت دانش‌آموز به معلم، حاکی از این بود که نسبت تعداد معلمان روند کاهشی نسبت به تعداد دانش‌آموزان دارد و اگر چاره‌اندیشی برای این موضوع نشود، در آینده نزدیک با افزایش تعداد دانش‌آموز در دوره ابتدایی و مقطع متوسطه مواجه خواهیم شد؛ به‌خصوص در متوسطه اول و متوسطه فنی حرفه‌ای که دانش‌آموزان دوره تحصیلی تخصصی را پشت سر می‌گذارند، دانش‌آموز با چالش رو به رو خواهد شد.

این مقام مسئول خاطرنشان کرد: بحث اصلی ما کمیت نیست و ضرورت اصلی افزایش کیفیت است؛ در این راستا برنامه‌ریزی‌های لازم برای تحقق تقویت گروه‌های آموزشی به‌عنوان ابزار کیفیت‌بخشی آموزش جزو ضرورت‌ها است؛ نیروهای کیفیت‌بخشی که در واحد‌های آموزشی پژوهشی مدارس تحلیل می‌شوند، طبیعتاً بر کیفیت آموزش تاثیرگذار خواهد بود.

وی بر ضرورت ارتباط مؤثر تاکید کرد و گفت: در سال‌های گذشته در برخی از مناطق ارتباط با وزارت آموزش و پرورش بسیار کم‌رنگ شده است به طوری که طی ۱۲ سال گذشته تنها یک بار رئیس سازمان پژوهش با معاونت آموزش و پرورش وزارتخانه جلسه داشته است.

* دانش‌آموز خبرنگار: نرگس زندیه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار