یکی از آزادگان دوران دفاع‌مقدس:

آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون آن‌ها، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است

یاسوج (پانا) - یکی از آزادگان دوران دفاع‌مقدس عنوان کرد آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون آن‌ها، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است.

کد مطلب: ۱۳۰۲۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آزادگان گنجینه‌های ارزشمندی هستند که در درون آن‌ها، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است

آیین گرامیداشت سالروز ورود آزادگان به میهن با حضور معاونین و کارکنان اداره کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه و بویراحمد برگزار شد.

در این مراسم، فتاح محمدی از آزادگان سرافراز دوران دفاع مقدس به بیان خاطرات و نکاتی ارزشمند از آموخته‌های دوران اسارت در اردوگاه‌های حزب بعث پرداخت و بر نشر فرهنگ و هنر این گنجینه‌های فرهنگی و هنری و قهرمانان ملی تاکید کرد.

وی گفت: آزادگان در طول مدت اسارت خود با تاسی به اسرای واقعه کربلا توانستند این دوران را با سرافرازی به پایان برسانند و پیروزمندانه به میهن اسلامی برگردند.

محمدی با اشاره به اینکه آزادگان گنجینه های ارزشمندی هستند که در درون آنها، فرهنگ انسان‌ساز دوران اسارت نهفته است، خاطرنشان کرد: آزادگان اسطوره‌های صبر، مقاومت، دانش آموخته نهضت حسینی و معلم ایثار و از خودگذشتگی هستند که برای نسل امروز که آن دوران را ندیده اند، خاطرات آنان باید بازگویی شود.

این آزاده دوران دفاع مقدس گفت: اگر امروز آرامش و آسایشی وجود دارد به واسطه رشادت و فداکاری این آزادگان عزیز است که دوران سخت اسارت را در زندان‌های رژیم بعثی عزتمندانه تحمل کردند و پس از آزادی نیز همچنان با عزت در خدمت مردم و نظام هستند.

وی تصریح کرد: آزادگان سرافراز، سند افتخار صبر و نماد مقاومت ملت بزرگ ایران هستند که صبوری آنان باید الگوی جوانان شود.

محمدی ضمن تقدیر و تشکر از مجموعه اداره کل آموزش وپرورش استان کهگیلویه وبویراحمد در گرامیداشت روز آزادگان، پیدایش و استمرا انقلاب اسلامی را نشات گرفته از قیام عاشورای حسینی دانست و گفت: ابعاد عمیق و اثرگذار عاشورا باید در جامعه تبیین شود، چرا که هرچه ما داریم از نهضت و فرهنگ عاشوراست.

علی اکبر دهقان، رئیس امور شاهد و ایثارگران اداره کل آموزش وپرورش استان نیز در این آیین بر پاسداشت آزادگان و تکریم آنان تاکید کرد.

در پایان نیز از آزادگان حاضر در این مراسم تجلیل به عمل آمد.

گفتنی است، در این آیین که با سخنرانی و خاطره‌گویی از دوران اسارت آزادگان همراه بود کلیپی از ورود آزادگان به میهن پخش شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار