فعال‌سازی آزمایشگاه‌های مدارس از اهداف مسابقات دبیران علوم تجربی در شیراز است

شیراز ( پانا ) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: از اهداف مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی می‌توان تقویت مهارت‌های علمی و مهارتی با محوریت خلاقانه و کاوشگرانه، تقویت انگیزه، اعتماد به نفس دبیران و فعال کردن آزمایشگاه‌های مدارس می‌باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۲۵۰۵
لینک کوتاه کپی شد
فعال‌سازی آزمایشگاه‌های مدارس از اهداف مسابقات دبیران علوم تجربی در شیراز است

محمد مهدی کاظمی در حاشیه مرحله نهایی مسابقات آزمایشگاهی دبیران علوم تجربی کشور در شیراز گفت: این دوره علوم تجربی برای معلمان دوره درس علوم تجربی در چهار ایستگاه زیست شناسی، شیمی، فیزیک و زمین شناسی برنامه‌ریزی شده است.

معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: بیش از پنج هزار معلم در سراسر کشور در مرحله‌ی اول این مسابقات ثبت‌نام کردند که پس از رقابت‌های منطقه‌ای و استانی، سی و شش نفر به مرحله‌ی کشوری راه یافتند.

کاظمی خطاب به معلمان خاطر نشان کرد: آموزش‌های عملکردی و آزمایشگاهی باعث یادگیری بیشتر و تعمیق سطوح یادگیری می‌شود، بنابراین موقعیت‌های یادگیری را از طریق فعالیت‌های کارگاهی و آزمایشگاهی طراحی کنید.

وی با اشاره به اهداف این دوره از مسابقات گفت: طبق راهکار ۱۱/۷ سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، مسابقات برای افزایش توانمندی حرفه‌ای دبیران به شکل فردی و گروهی و همچنین کیفیت بخشی به فرایندهای آموزش علوم تجربی مبتنی بر برنامه درسی ملی طراحی شده است.

کاظمی افزود: از دیگر اهداف مسابقات، تقویت مهارت‌های علمی و مهارتی دبیران علوم تجربی با محوریت خلاقانه و ومدارس می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار