مهدی کاظمی:

هدف آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی، توجه به تربیت همه بُعدی و چندساحتی است

تهران (پانا) - معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش در جشن شکوفه‌ها هدف آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی را توجه به تربیت همه بُعدی و چندساحتی دانست.

کد مطلب: ۱۳۱۰۹۷۴
لینک کوتاه کپی شد
هدف آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی، توجه به تربیت همه بُعدی و چندساحتی است

صبح امروز به مناسبت آغاز سال تحصیلی و همزمان با هفته دفاع مقدس، جشن شکوفه ها در مدارس شهر تهران برگزار و زنگ آغاز سال تحصیلی کلاس اولی ها با حضور مهدی کاظمی؛ معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش و علیرضا کریمیان؛ مدیر آموزش و پرورش شهر تهران در دبستان استاد شهریار منطقه ١٩ نواخته شد.

در این مراسم کاظمی، با گرامیداشت یاد شهدا و ایثارگران، از تمام همکاران فرهنگی که با تلاش های بی وقفه و خالصانه خود، فرآیند بازگشایی مدارس را انجام داده اند، تقدیر به عمل آورد و ضمن ابراز امیدواری از اینکه سال تحصیلی جدید، سرآغاز روزهای بهتر و روشن تر برای همه نوآموزان و دانش آموزان کشور باشد، خطاب به دانش آموزان گفت: شما دانش آموزان عزیز برای اولین بار به همراه اولیاء خود، پا به عرصه مدرسه و علم و دانایی گذاشته اید و امیدواریم بهترین مسیر را پیش رو داشته باشید.

کاظمی، دوره ابتدایی را مهمترین دوره در نظام تعلیم و تربیت کشور برشمرد و افزود: دوره پیش دبستان و ابتدایی بسیار مهم است، زیرا تربیت و شخصیت دانش آموزان در این دوره شکل می گیرد و باید به آن توجه ویژه داشت و امروز را جدا از روز اصلی بازگشایی مدارس، به عنوان جشن شکوفه ها، برای شما جشن می گیریم و خدا را شاکریم که به همت خدمتگذاران، زمینه تعلیم و تربیت در همه جای میهن عزیز اسلامی، برای تمام نوآموزانی که در سن آموزش قرار گرفته اند، فراهم شده است.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش، اظهار کرد: مسیر مهم زندگی دانش آموزان از دوره پیش دبستانی و ابتدایی آغاز می شود و سهم معلمان عزیز در این مرحله بسیار زیاد است، تمام رفتار، گفتار و کردار معلمان در شکل گیری شخصیت و هویت دانش آموزان تاثیرگذار است، بنابراین این موضوع از اهمیت ویژه ای برخوردار است. کار معلمی در دوره ابتدایی بسیار سخت و پیچیده است، بنابراین معلمان این دوره، مهمترین وظیفه را بر عهده دارند.

کاظمی، هدف آموزش و پرورش به ویژه در دوره ابتدایی را توجه به تربیت همه بُعدی و چندساحتی دانست و خاطرنشان کرد: در یک مدرسه صالح برای رسیدن به حیات طیبه، توجه به این مهم ضروری است و هدف این است که در نظام تعلیم و تربیت، زمینه عدالت آموزشی و تربیتی و فرصت های برابر آموزشی را برای همه دانش آموزان فراهم کنیم.

وی با ابراز امیدواری اینکه بتوانیم امکان کودکی، شادی، بازی و کسب دانایی را برای نوآموزان در مدارس فراهم آوریم و محیط شادی را در واحدهای آموزشی ایجاد کنیم خطاب به دانش آموزان بیان کرد: شما آینده سازان کشور هستید و آینده به دست شماست و با آموزش و یادگیری می توانید، نیازهای این کشور را برطرف کنید.

وی در پایان از اولیا و خانواده ها خواست که در مسیر تربیت، دوشادوش نظام آموزش و پرورش کشور باشند، چرا که بخشی از فرآیند تربیت در مدرسه اتفاق می افتد و بخشی در منزل، که باید در ادامه برنامه های مدرسه باشد تا این چرخه امتداد پیدا کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار