در راستای متنوع‌سازی محیط‌های یادگیری و ایجاد روحیه کار جمعی صورت گرفت؛

صعود 200 نفر از دانش‌آموزان به قله سبلان

تهران (پانا) - 200 نفر از دانش آموزان پسر عضو انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان، در راستای متنوع‌سازی محیط‌های یادگیری و ایجاد روحیه کار جمعی، با یاد شهید «علی لندی» موفق به فتح قله سبلان، سومین ارتفاع بلند ایران شدند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۳۹۴
لینک کوتاه کپی شد
صعود 200 نفر از دانش‌آموزان به قله سبلان

دانش‌آموزان انجمن‌های اسلامی با گرامیداشت یاد شهید علی لندی موفق به فتح قله ۴ هزار و ۸۱۱ متری سبلان شدند.

این اردو در راستای تحقق ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش‌وپرورش و با هدف متنوع‌سازی محیط‌های یادگیری، افزایش روحیه کار گروهی و اعتمادبه‌نفس دانش آموزان طراحی‌شده بود تا دانش آموزان بتوانند با استفاده از ظرفیت و استعدادهای دانش‌آموزان استان‌های کشور، همدیگر را به کار گروهی دعوت کنند.

دانش آموزان شرکت‌کننده در این اردوی تربیتی از مقطع متوسطه دوم بودند و از همه استان‌ها در این برنامه حضور یافتند؛ البته بعضی از استان‌ها با دانش‌آموزان کمتر و بعضی از استان‌ها با تعداد دانش آموزان بیشتری در این برنامه شرکت کردند.

دانش آموزان عضو انجمن‌های اسلامی در این فتح دسته‌جمعی و در طول مسیر به کارگاه‌های مختلف فرهنگی و محتوایی در قالب گروه‌بندی و کار تشکیلاتی و جهادی در بستر طبیعت سبلان، طبیعت‌گردی، استفاده از آبگرم شابیل، حضور در بستر رودخانه تشکیل جلسات مباحثه گروهی با موضوعات فرهنگی و برگزاری برنامه‌های ورزشی و فرهنگی متنوع پرداختند.

در ورزش کوهنوردی تمام تلاش متمرکز بر استقامت ورزیدن برای رسیدن به هدف و فتح قله است و با توجه به این‌که این اردو در فصل تابستان و تعطیلات دانش‌آموزان، صورت گرفت از این منظر دانش آموزان در قالب این اردو به‌طور عملی به اهداف تشکیلاتی اتحادیه و به‌طور عملی استقامت برای نیل به هدف را مشق کردند.

گفتنی است برنامه چند قدم تا آسمان، صعود به قله مرتفع سبلان است که امسال این برنامه با حضور دبیرکل اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش آموزان و حدود ۲۰۰ نفر از دانش آموزان پسر برگزار شد.

قله سبلان سومین قله بلند ایران و یک کوه آتش‌فشانی غیرفعال است که در قله آن دریاچه‌ای زیبا به چشم می‌خورد و تمام قلل آن در ایام سال پوشیده از یخ و برف‌های دائمی است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار