وزرای خارجه ایران و عمان تلفنی گفت‌وگو کردند

تقدیر امیرعبداللهیان از نقش عمان در جریان مذاکرات

تهران (پانا) - حسین امیرعبداللهیان و بدر البوسعیدی امروز به صورت تلفنی با یکدیگر گفت‌وگو و تبادل نظر کردند.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۹۴
لینک کوتاه کپی شد
تقدیر امیرعبداللهیان از نقش عمان در جریان مذاکرات

حسین امیرعبداللهیان، وزیر امور خارجه کشورمان و بدر البوسعیدی وزیر امور خارجه سلطنت عمان امروز در مورد مهم ترین موضوعات در دستور کار دوجانبه و همچنین برخی مسائل مورد اهتمام مشترک در عرصه منطقه ای و بین المللی به صورت تلفنی گفت‌وگو و تبادل نظر کردند. همچنین طرفین در این گفت‌وگو آخرین مباحث مطروحه در خصوص مذاکرات وین را مورد ارزیابی قرار دادند.

امیرعبداللهیان در این گفت‌وگو، به نقش سازنده عمان در جریان مذاکرات برای لغو تحریم ها علیه ایران اشاره و از تلاش‌های این کشور برای نزدیک کردن دیدگاه‌های طرف‌های مختلف مذاکرات قدردانی کرد.

وزیر امور خارجه کشورمان همچنین با اشاره به بازداشت یکی از حجاج ایرانی در جریان مناسک حج امسال توسط پلیس عربستان سعودی، بر ضرورت آزادی هر چه سریعتر وی تأکید کرد.

وزیر امور خارجه عمان نیز در جریان این گفت‌وگو خاطر نشان کرد: در چهارچوب مناسبات دوستانه دو کشور، پیگیری لازم را برای آزادی این زائر ایرانی به عمل می‌آوریم.

بدر البوسعیدی ابراز امیدواری کرد که در همکاری مشترک همه طرف‌ها ، شاهد نتیجه رضایت‌بخش مذاکرات وین باشیم.

امیرعبداللهیان با اشاره به حسن نیت و جدیت ایران در رسیدن به توافقی خوب و پایدار افزود: پس از دریافت نظرات آمریکا، در صورت حصول اطمینان از انتفاع اقتصادی ایران از توافق و رعایت شدن خطوط قرمزمان، وارد مرحله جدیدی در وین خواهیم شد.

وزیر امور خارجه کشورمان تاکید کرد: تا در مورد همه چیز توافق نشود نمی‌توانیم با قطعیت از رسیدن به توافق خوب و پایدار سخن بگوییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار