۹ بانک به دلیل خلق نقدینگی جریمه شدند

تهران (پانا) - مدیر ارزیابی سلامت بانکی بانک مرکزی اعلام کرد، طبق بررسی‌های انجام شده ۶ بانک در ماه گذشته و تاکنون ۹ بانک و مؤسسه اعتباری، جریمه شدند و سپرده قانونی آنها افزایش یافت.

کد مطلب: ۱۳۰۲۴۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۹ بانک به دلیل خلق نقدینگی جریمه شدند

به گزارش ایبِنا، میرعمادی گفت: سیاست کنترل دارایی شبکه بانکی از سال ۹۹ به تصویب رسیده است. هدف اصلی این سیاست کنترل خلق نقدینگی بانک‌ها از طریق رشد ترازنامه است. همچنین میزان تورم در کشور هم تا به الان از این طریق کنترل می‌شود.

به گفته مدیر ارزیابی سلامت بانکی بانک مرکزی گفت: بانک مرکزی در بخشنامه‌ای کنترل مقداری دارایی‌های شبکه بانکی متناسب با امتیاز احصاء شده بر مبنای شاخص‌های سلامت بانکی و بر اساس نقدینگی هدف‌گذاری شده را تعیین و ابلاغ کرد.

وی افزود: اجرای این طرح در زمینه اقتصاد باعث جلوگیری در خلق نقدینگی و مهار تورم است. طبق بررسی‌های انجام شده تاکنون ۶ بانک در ماه گذشته و تاکنون ۹ بانک و مؤسسه اعتباری، سپرده قانونی خود را افزایش داده‌اند.

بانک مرکزی در بخشنامه‌ای کنترل مقداری دارایی‌های شبکه بانکی متناسب با امتیاز احصاء شده بر مبنای شاخص‌های سلامت بانکی و بر اساس نقدینگی هدف‌گذاری شده را تعیین و ابلاغ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار