مدیرکل آموزش و پرورش فارس:

دانش‌آموز خبرنگاران پانا باید به معرفی نمادهای هویت ملی بیشتر توجه کنند

شیراز ( پانا ) - مدیرکل آموزش و پرورش فارس از دانش‌آموز خبرنگاران پانا خواست تا با معرفی نمادهای هویت ملی و بومی مناطق خود به تقویت هویت دینی و ملی در بین دانش‌آموزان تلاش کنند.

کد مطلب: ۱۳۰۱۹۹۲
لینک کوتاه کپی شد
دانش‌آموز خبرنگاران پانا باید به معرفی نمادهای هویت ملی بیشتر توجه کنند

مدیرکل آموزش و پرورش استان فارس ضمن تبریک روز خبرنگار در نشست با خبرنگاران خبرگزاری پانا این استان گفت: شما مدال‌های افتخار هستید که بر گردن آموزش و پرورش آویخته شده است. روز خبرنگار سالروز شهادت شهید محمود صارمی که ایشان پیام‌رسان حقیقت‌ها و واقعیت‌ها بود و به درجه بالای شهادت رسید، و روزی را به نام روز خبرنگار در تاریخ ایران ثبت کرد.

محمد خلیل عسکری در خطاب با دانش‌آموز خبرنگاران خبرگزاری پانا، گفت: در آموزش و‌ پرورش ما مسیر حرکت و نقشه راهمان سند تحول بنیادین آموزش و پرورش است، که معلمان ما مسیر خوبی را برای شما دانش‌آموزان ترسیم کنند.

وی ادامه داد: مدرسه‌محوری اساس کار این سند تحول بنیادین است؛ در این صورت مدرسه هم به عنوان محل آموزش و هم به عنوان محیط سالم که بتواند دانش‌آموز صالح تربیت کند، شناخته می‌شود.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس از دانش‌آموز خبرنگاران پانا خواست تا برنامه‌ریزی کنند و گزارش‌هایی با محور صدای دانش‌آموز و نگاه دانش‌آموز به مسائل آموزش و پرورش تهیه کنند، و افزود: در این صورت شما ما را یاری کرده‌اید تا ما مسئولان بتوانیم محتواهایی تولید کنیم که متناسب با خواسته‌های شما دانش‌آموزان باشد و در این زمینه شما خبرنگاران مانند مشاور مدیرکل عمل خواهید کرد.

وی گفت: فضایی در پژوهشکده معلم طراحی شده‌است تا بتوانیم در حوزه تولید محتوای آموزشی و آموزش‌ سواد رسانه‌ای کار کنیم و از شما دانش‌آموز خبرنگارانی که از مناطق سراسر استان با روحیه بسیجی پای کار آماده‌اید، می‌خواهیم که به کمک ما مسئولان بیایید و برای ساماندهی آموزش و سواد رسانه‌ای همسالان خود کمک کنید.

عسکری گفت: خبرگزاری پانا باید به دنبال پیگیری و رفع شبهاتی باشد که در فکر دانش‌آموزان است و سوالات و نیازهای دانش‌آموزان را شناسایی و درپی پاسخ و رفع آن‌ها باشد.

او گفت: هویت ملی ما آنقدر غنی است که با کشورهای همسایه و دیگر نقاط جهان فاصله زیادی داریم، تاریخ های دینی و ملی ما غنی و پر محتوا است، و از شما دانش‌آموزان خبرنگار میخواهم تا به دنبال نماد‌های هویت ملی و دینی خود باشید و با برجسته‌سازی آن در رسانه به تقویت هویت ملی سایر دانش‌آموزان کمک کنید.

مدیرکل آموزش و پرورش فارس با اشاره به میزبانی استان فارس در اجلاسیه سراسری نماز سال آینده گفت: برای تقویت پیوند مسجد، مدرسه و خانه پذیرای پیشنهادات شما دانش‌آموزان هستیم تا با اجرای طرح سه میم در استان بتوانیم پرچم فارس را در کشور در این طرح نیز بالا ببریم.


دانش‌‌آموز خبرنگار: عسل رستمی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار