سلیمی در گفت‌و‌گو با پانا:

دولت و مجلس باید به فهم مشترک از مسائل برسند

تهران (پانا) - عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دولت و مجلس باید به فهم مشترک از مسائل برسند، گفت جلسات مشترک دولت و مجلس موجب همدلی می‌شود و تأثیر قوه همدلی از قوای دیگر می‌تواند بیشتر باشد.

کد مطلب: ۱۳۰۱۷۷۳
لینک کوتاه کپی شد
دولت و مجلس باید به فهم مشترک از مسائل برسند

علیرضا سلیمی در گفت‌وگو با پانا درباره تعامل دولت و مجلس، اظهار کرد: «این جلسات بسیار مفید است و منشا آرامش در جامعه است زیرا تعامل دولت و مجلس می‌تواند منجر به گره‌گشایی از امور مردم شود. یعنی دولت با سرعت بیشتری برای خدمت به مردم حرکت کند.»

نماینده مردم دلیجان و محلات ادامه داد: «ما نباید اجازه دهیم که مردم با مشکل مواجه باشند. در برخی از موارد دولت،‌ به کمک قانونی برای اقدام نیاز دارد و دولت و مجلس باید به فهم مشترک از مسائل برسند. جلسات مشترک دولت و مجلس موجب همدلی می‌شود و تأثیر قوه همدلی از قوای دیگر می‌تواند بیشتر باشد.»

وی با بیان اینکه مطالب مفصلی در جلسه بیان شد، افزود: «نمایندگان دغدغه‌های خود را بیان کردند و دولت گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد. قرار شد این جلسات با موضوعات مشخص برای گره‌گشایی ادامه یابد.»

این عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: «افزایش تولید برنج و میزان فروش نفت نیز از اخبار خوبی بود که دولت اعلام کرد؛ در سال گذشته درآمد نفتی ما ۸ میلیارد دلار بود اما امروز این رقم به ۲۲ میلیارد دلار رسیده است.»

وی اضافه کرد: «اوراقی که دولت قبل منتشر کرده بود و بدهی ۵۴۰ هزار میلیارد ریالی برای دولت سیزدهم باقی ماند، در حال پرداخت است. همچنین دولت در این جلسه موافقت خود را با تشکیل وزارت بازرگانی اعلام کرد.»

وی در پایان خاطرنشان کرد: «عمده مسائل مطرح شده در خصوص معیشت مردم و شکاف ارز موجود در کشور بود که از دغدغه‌های نمایندگان مجلس است.»

روز یکشنبه نشست مشترک اعضای هیأت دولت با هیأت رئیسه و روسای کمیسیون‌های مجلس شورای اسلامی برای بررسی مسائل روز در ساختمان کوثر نهاد ریاست جمهوری برگزار شد.

بررسی ابعاد مختلف موضوعات اقتصادی روز جامعه در حوزه معیشت مردم، بررسی بودجه ۱۴۰۱ و بررسی طرح پیش نیاز برای بررسی برنامه هفتم توسعه و تدوین بودجه ۱۴۰۲ کشور با رویکرد اصلاح ساختار بودجه، بررسی غلبه بر تورم و همچنین هدایت نقدینگی به سمت فعالیت‌‌های تولیدی و اقتصادی و رشد اقتصادی کشور از جمله موضوعاتی بوده که در این نشست به آن پرداخته شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار