در جلسه هم‌اندیشی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی مطرح شد:

راهکارهای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی برای حل مشکلات تحصیل در سیستان و بلوچستان

زاهدان (پانا) - نمایندگان مجلس دانش‌آموزی سیستان و بلوچستان معتقدند دغدغه معیشت دانش‌آموزان، کمبود مدرسه و معلم از مهمترین عوامل بازماندگی از تحصیل در سیستان و بلوچستان است.

کد مطلب: ۱۳۰۱۰۱۶
لینک کوتاه کپی شد
راهکارهای نمایندگان مجلس دانش‌آموزی برای حل مشکلات تحصیل در سیستان و بلوچستان

جلسه هم‌اندیشی نمایندگان مجلس دانش‌آموزی کشوری استان سیستان و بلوچستان به صورت مجازی برگزار شد.

در این جلسه نمایندگان، به بررسی مشکلات و چالش‌های موجود در زمینه آموزشی و تربیتی استان پرداختند و ارائه راهکار کردند.

کوثر کوچال، رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران استان، عدم وجود شرایط تحصیل برای دانش‌آموزان مقطع متوسطه در روستاهای استان را از مشکلات اصلی برشمرد و افزود: نبود معلم و کمبود فضای آموزشی دو چالش مهمی است که باعث شده تا جمعیت کثیر بازماندگان از تحصیل، دانش آموزان روستایی باشند.

وی ادامه داد: ضمن ایجاد فضای مدرسه در روستاهای دورافتاده و علی‌الخصوص مرزی، باید تامین نیروی کارآمد از سوی آموزش و پرورش جهت حضور در روستاها انجام گیرد.

علی ستوده، رئیس مجلس دانش‌آموزی پسران استان نیز در این جلسه گفت: با توجه به اینکه جمعیت زیادی از بازماندگان تحصیل در مناطق مرزنشین هستند باید تدابیر و برنامه‌هایی جهت تسهیل تحصیل دانش‌آموزان اندیشیده شود.

وی افزود: از آنجایی که بعضا دانش‌آموزانی هستند که با کار کردن تامین مخارج خود و خانواده را می‌کنند، متقاعد کردن این دانش آموزان و تامین شرایط تحصیلی آنان نیازمند برنامه‌های مهندسی شده و اعتبارات مشخص است.

ستوده از اجرای تفاهمنامه طرح استعدادیابی در شهرستان سراوان خبر داد و گفت: این طرح گام مفیدی در پیشرفت استعدادهای دانش‌آموزان خواهد داشت.

یگانه اکاتی، نائب رئیس مجلس دانش‌آموزی دختران و نماینده کشوری استان نیز در این جلسه بیان کرد: کمبود مشاور و کمرنگی فعالیت‌های پرورشی و تربیتی از جمله مشکلات استان است، بنابراین باید برنامه‌های فرهنگی و ورزشی با همکاری مدیران شهری برای تسهیل اوقات فراغت و پرورش دانش‌آموزان، اجرایی شود.

نائب رئیس مجلس دانش‌آموزی پسران و نماینده کشوری استان نیز گفت: عدم هوشمندسازی و نبود امکانات کافی باعث شده تا دانش آموزان از برخورداری شرایط مطلوب تحصیلی محروم باشند.

وی کمبود مدارس شبانه‌روزی را از دغدغه‌های دانش آموزان برشمرد و افزود: برای دانش‌آموزانی که برای تحصیل از روستا به شهر می‌آیند، وجود مدارس شبانه‌روزی اهمیت زیادی دارد و باید در این رابطه چاره‌ای اندیشیده شود.

پیش‌دست، نائب رئیس مجلس پسران و نماینده کشوری استان نیز در این جلسه بیان کرد: ایجاد ظرفیت برای کارهای پرورشی و نیز ایجاد شرایط برای تحصیل در رشته‌های مختلف و آشنایی دانش آموزان با این رشته‌ها نیازمند نگاه ویژه است.

وی ادامه داد: حمایت از رتبه‌های برتر و تشویق و تجلیل از نخبگان گام مهمی برای ایجاد انگیزه در بین دانش‌آموزان است.

گفتنی است پویش محرومیت‌زدایی با راهکارها و برنامه‌های مختلف، جهت اجرایی شدن، در دستور کار نمایندگان کشوری استان قرار گرفت.

در پایان رئیس مجلس دانش آموزی دختران استان از تشکیل کارگروه جهاد تبیین و تربیت مربی نوجوان، به‌عنوان سفیر امر به معروف و نهی از منکر و مبلغین حجاب و عفاف و سواد رسانه، خبر داد و گفت: طرح های نامبرده از طرف مجلس دانش آموزی به مدیران مربوطه جهت اجرایی شدن در سطح کل استان ارائه خواهد شد.

دانش‌آموز خبرنگار: کوثر کوچال

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار