اجلاسیه مشترک دولت و مجلس روز یکشنبه برگزار می‌شود

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت اجلاسیه مشترکی روز یکشنبه ‌با حضور همه اعضای دولت اعم از وزرا و معاونین رئیس‌جمهوری، هیأت رئیسه مجلس و رؤسای کمیسیون‌ها برگزار خواهد شد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۶۰۴
لینک کوتاه کپی شد
اجلاسیه مشترک دولت و مجلس روز یکشنبه برگزار می‌شود

سیدمحمد حسینی اظهار کرد: روز یکشنبه اجلاسیه مشترک دولت و هیات رییسه مجلس و‌ روسای کمیسیون‌‌ها در آستانه سالگرد دولت و هفته دولت با حضور تمامی وزرا و معاونین رئیس جمهوری برگزار می‌شود.

فردا سفر استانی رئیس‌جمهوری به کرمان را داریم که این سی‌ویکمین سفر رئیس‌جمهوری است. ما در همه شهرها با نمایندگان در ارتباط هستیم و با هر وزیری یک نماینده همراهی می‌کند. ما به مجلس و نظرات آنها بها می‌دهیم. قبل از اینکه سفر استانی انجام شود، با تمامی نمایندگان آن استان برگزار می‌کنیم و نظرات آنها را جویا می‌شویم.

وی افزود: اگر کسی ذره‌ای انصاف داشته باشد اذعان می‌کند که این دولت با تمام توان در حال کار کردن است.

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری گفت: ما مجامع استانی تشکیل دادیم و رئیس جمهوری با نمایندگان هر ۳۱ استان جلسه گذاشته است. این یک رکورد بی‌‌سابقه است که رئیس جمهور با سعه صدر حرف‌های نمایندگان را گوش داده است.

وی ادامه داد: ۵ هزار و ۵۶۷ بار ملاقات انفرادی وزرا با نمایندگان را داشتیم؛ ۸۲۲ مورد آن در خود مجلس صورت گرفته است. ۱۵۲ جلسه وزرا با مجامع استانی داشتند. ۲۳۹ جلسه با کمیسیون‌ها برگزار شده است. هماهنگی بین معاونان پارلمانی وزارتخانه‌ها ایجاد کردیم که تاکنون ۱۵ جلسه مشترک با معاونین پارلمانی داشتیم. یکی از این جلسات با رییس مجلس و‌ یکی دیگر از جلسات با رییس قوه قضاییه بوده است.

حسینی اضافه کرد: ما در این دوره تا این لحظه ۲ هزار و ۳۶۵ سوال از وزرا مطرح شده که ۴۰ درصد سوال کنندگان انصراف دادند یعنی ۹۰۰ سوال از دستور خارج شده است.

وی بیان کرد: در یک سال اول دولت دوازدهم ۴۱ سوال به صحن آمده که ۷ مورد آن به رأی گذاشته شده و مجلس قانع نشده است و کارت زرد داده شده است. ۱۳ سوال به صحن آمده که از این ۱۳ مورد ۴ مورد داشتیم که مجلس قانع نشد و کارت زرد داد.

وی گفت: معاونت پارلمانی ریاست ‌جمهوری در این مدت ۵۵ سفر استانی داشتیم که در هر استان حداقل از سه شهر بازدید کردیم؛ این سفرها به دعوت نمایندگان است.

وی‌ در پایان خاطرنشان کرد: ۴۲ لایحه تقدیم مجلس شده است که ۴۲ درصد این لوایح مشکلات معیشتی است. مقام معظم رهبری همواره تاکید کردند که لایحه بر طرح اولویت دارد. بر همین اساس ما سعی کردیم لوایح مختلف به موقع به مجلس ارسال شود تا طرح آن مطرح نشود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار