دیدار حسینی با اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان مرکزی؛

معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: دانشگاهیان با ورود به عرصه جهاد تبیین اجازه ندهند دشمنان مردم را مایوس کنند

تهران (پانا) - معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری در نشست هم اندیشی و پرسش و پاسخ با  اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان مرکزی، مهمترین مسایل مربوط به سیاست داخلی و خارجی و آخرین وضعیت استان در حوزه‌های فرهنگی، اجتماعی و عمران شهری را مورد بحث و تبادل نظر قرار داد.

کد مطلب: ۱۲۹۵۹۹۵
لینک کوتاه کپی شد
معاون پارلمانی رئیس‌جمهوری: دانشگاهیان با ورود به عرصه جهاد تبیین اجازه ندهند دشمنان مردم را مایوس کنند

سید محمد حسینی در این دیدار با تجلیل از حضور و مشارکت فعال و موثر دانشگاهیان در انتخابات ریاست جمهوری و نقشی که در افزایش مشارکت و انتخاب اصلح داشتند، گفت: آیت الله رییسی به نقش روشنگر و موثر دانشگاهیان در انتخابات واقف بوده و چندین بار از نقش آفرینی دانشگاهیان قدردانی کرده است.

معاون رئیس جمهور با بیان اینکه دولت مردمی برای غلبه بر مشکلات و اصلاح و بهبود شرایط نابسامانی که در کشور حاکم بود، دست به اقدامات اساسی و بزرگی زده است، اظهارداشت: یکی از دلایل عدم اطلاع از فعالیت های اساسی و تحولی دولت، در کنار تبلیغات منفی و خبرسازی های دروغین دشمنان و بدخواهان، بازتاب ضعیف اقدامات در سطح جامعه و ضعف اطلاع رسانی است که نیاز به اهتمام به این موضوع و جهاد تبیین در این زمینه است.

حسینی خاطرنشان کرد: متاسفانه در هشت سال دوره قبل بسیاری از طرح ها و پروژه ها در سراسر کشور علی رغم پیشرفت فیزیکی بالایی که داشتند، بلاتکلیف و معطل رها شدند و وضعیتی ایجاد شده بود که چنین القا می کردند که کشور در شهریور ۱۴۰۰ به بن بست می‌رسد، اما شخص دکتر رئیسی و مجموعه دولت با همه توان به صحنه آمدند تا تغییر و تحول اساسی در شرایط ایجاد کنند و از مشکلات مردم گره گشایی شود.

حسینی گفت: در بروز مشکلات کنونی کشور عوامل متعدد از جمله خشکسالی و کم آبی، کم کاری، تعلل و رخوت حاکم در 8 سال گذشته و ترجیح منافع شخصی بر مصالح عمومی و ملی نقش داشته است و امروز آیت الله رئیسی با تمام توان می کوشد تا بر معضلات یکی بعد از دیگری فائق آید.

وی افزود: سفر به تمام استان های کشور سال اول مسئولیت، حکایت از فعالیت شبانه روزی دولت در مسیر خدمت به مردم و پیمودن راههای برون رفت از مشکلات است.

حسینی گفت: امروز در انجام پروژه های عمرانی تحرک و شتاب قابل توجهی آغاز شده، مسایل مالی تاحدود زیادی انضباط یافته، جلوی حیف و میل بیت المال و ریخت و پاش‌ها گرفته شده و دولت تلاش دارد مانع از رشد شتابان نقدینگی و پایه پولی شود.

معاون رئیس جمهور اضافه کرد: در حوزه سیاست خارجی نیز ریل گذاری تغییر کرده و روند نتیجه بخشی در دستور کار به منظور تعامل حداکثری با کشورهای مختلف جهان قرار گرفته است. سفر اخیر رئیس جمهور روسیه و آمادگی این کشور برای ۴۰ میلیارد سرمایه گذاری در حوزه نفت و گاز، مبادله ریال با روبل و حذف دلار در تبادلات تجاری، در کنار تعامل و همکاری حداکثری با کشورهای همسایه و دوست، به رونق تولید، صادرات و افزایش درآمدهای کشور منجر خواهد شد.

حسینی گفت: دولت همچنین با حضور و مشارکت فعال در سازمان های مهم منطقه‌ای و بین المللی از جمله سازمان شانگهای، اتحادیه اوراسیا و اکو روند توسعه صادرات و تبادلات اقتصادی را پیگیری می کند.

معاون پارلمانی رئیس جمهور در ادامه با اشاره به مشکلات استان در زمینه آسیب های اجتماعی گفت: دانشگاه ها در این خصوص می توانند بر اساس پژوهش و یافته های علمی، راهکارهای موثری ارائه داده و در فرهنگ سازی نقش مهمی ایفا کنند.

حسینی با اشاره به دغدغه مطرح شده در زمینه عفاف و حجاب ، اظهارداشت: با توجه به باورها و اعتقادات دینی و مذهبی مردم ایران و فرهنگ و آداب و رسوم غنی، علاوه بر طراحی و سرمایه‌گذاری گسترده غرب برای تضعیف باورها و اعتقادات دینی و ترویج سبک زندگی غربی، ضعف متولیان امور در معرفی و ترویج سبک و سیره زندگی اسلامی و آموزه های اهل بیت علیهم السلام به مردم و جوانان هم مزید بر علت شده است. دولت مردمی و انقلابی مصمم است با فعالیت های ایجابی فرهنگی و اجتماعی، در این خصوص گام بردارد و مصوبه شورای انقلاب فرهنگی در این خصوص را با درایت و نگاه جامع اجرایی نماید.

حسینی با اشاره به موارد مطرح شده درخصوص روند پیری جمعیت در استان و ضرورت توجه دولت به رشد جمعیت گفت: دولت نسبت به حمایت از خانواده و جوانی جمعیت اهتمام جدی دارد و سال گذشته بلافاصله پس از طرح این مهم در مجلس، دولت با آن موافقت کرد و برای سال جاری ۱۲ هزار میلیارد تومان ببرای عملیاتی شدن راهکارهای پیش بینی شده در مصوبات، اختصاص داده است.

وی با اشاره به دغدغه برخی دانشگاهیان درعدم استفاده از نیروهای انقلابی و حضور برخی از بانیان وضع موجود در مناصب بالای مدیریتی گفت: بی تردید استفاده از نیروهای متعهد دانشگاهی و انقلابی در پیشبرد اهداف و موفقیت دولت مردمی موثر بوده و امور با برنامه ریزی بهتر و درایت بیشتر پیگیری می شود لذا باید از افراد متخصص، باتجربه متعهدی که در دوره قبل بی جهت کنار گذاشته شدند و نیز جوانان کارآمد به نحو مطلوب استفاده شود.

حسینی در خصوص اهمیت استفاده از مدیران و نیروهای بومی در بخش صنایع استان گفت: رئیس‌جمهور بر این مسئله تاکید دارد و دولت اینگونه موضوعات را با اولویت پیگیری می کند.

معاون رئیس جمهور درخصوص تیم اقتصادی دولت ، تصریح کرد: در تیم اقتصادی دولت مباحث کارشناسی و نقطه نظرات مطرح می شود اما در نهایت وقتی به تصمیمی رسیدند همه خود را مقید می دانند که از خرد جمعی حتی اگر مخالف نظرشان باشد، تبعیت کنند.

حسینی خاطرنشان کرد: دشمنان و بدخواهان با انتشار اخبار کذب و خبرسازی های دروغین، بدنبال مایوس کردن مردم از اقدامات تحولی دولت مردمی هستند و نقاط ضعف و اشکالات جزیی را در رسانه های وابسته به خود و فضای مجازی برجسته می کنند اما به فضل الهی روز بروز وضعیت کشور بهبود خواهد یافت و شرایط معیشتی مردم بهتر خواهد شد و در این زمینه نیز دانشگاه و دانشگاهیان وظیفه دارند با ورود به عرصه جهاد تبیین، اجازه ندهند دشمنان اهداف شوم خود در نومید ساختن مردم را تحقق بخشند.

دراین نشست که در دانشگاه صنعتی اراک برپا شد، دو نفر از رؤسای دانشگاهها، شهردار و رئیس شورای شهر اراک و چند نفر از اساتید و اعضای کانون دانشگاهیان ایران اسلامی استان مرکزی در سخنانی دغدغه ها ، پیشنهادات و راهکارهای خود در زمینه های مختلف از جمله آسیب های اجتماعی، مشکلات آلاینده ها و محیط زیستی، عمران شهری، صنایع ، وضعیت دانشگاه های استان، توجه به کادر سازی ، بومی گزینی ، عفاف و حجاب، مسایل سیاسی و اقتصادی و روابط خارجی کشور را بیان کردند و اظهار امیدواری کردند که سفر دولت به استان آغازی بر تحولات سازنده و پیشرفت همه جانبه باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار