منتظری در گفت‌وگو با پانا:

سازمان دانش‌آموزی قابلیت زیادی برای شناسایی استعدادها و فراهم‌سازی زمینه رشد و شکوفایی آن‌ها دارد

مسائل آموزش و پرورش باید دستورکار ثابت مجالس دانش‌آموزی باشد/ نمایندگان مجلس دانش‌آموزی باید ضمن ارتباط با نمایندگان استان‌ها، هم از دانش و تجربیات آن‌ها و هم برای حل مشکلات آموزش و پرورش استان‌ها کمک بگیرند

تهران (پانا) - نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی گفت سازمان دانش‌آموزی قابلیت زیادی در زمینه‌های مختلف دارد که افراد را شناسایی و زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم کند. البته چتر حمایتی سازمان نیز باید همراه استعدادها باشد. استعداد وقتی شناسایی شود نیاز به حمایت دارد تا به نقش‌آفرینی برسد.

کد مطلب: ۱۳۰۰۰۸۹
لینک کوتاه کپی شد
سازمان دانش‌آموزی قابلیت زیادی برای شناسایی استعدادها و فراهم‌سازی زمینه رشد و شکوفایی آن‌ها دارد

غلامرضا منتظری در گفت‌وگو با پانا درباره نقش سازمان دانش‌آموزی در شناسایی استعدادها و مهارت‌آموزی به آن‌ها، اظهار داشت: «برای موفقیت چند اصل نیاز داریم که مهمترین آن دانایی است؛ دانایی پله صعود به توانایی است. امروزه با توجه به شرایط جامعه به آموزش‌های فنی و حرفه‌ای و سایر مهارت‌ها نیاز مبرم دارم. نگاه‌ها نباید فقط معطوف به دانشگاه باشد. این یک اشتباه راهبردی است که فکر کنیم پیشرفت فقط از مسیر دانشگاه می‌گذرد.»

وی ادامه داد: «براساس استعدادها و قابلیت‌ها، بخش قابل توجهی از نسل جوان ما در مسیر فنی و حرفه‌ای طی طریق می‌کنند. تجربه هم نشان داده که این استعدادها زودهنگام به نتیجه می‌رسند. اکنون بخش زیادی از دانش‌آموزان از طریق سازمان دانش‌آموزی، مهارت‌های مختلفی از جمله خبرنگاری را آموزش می‌بینند.»

این نماینده مردم در خانه ملت اضافه کرد: «سازمان دانش‌آموزی قابلیت زیادی در زمینه‌های مختلف دارد که این افراد را شناسایی و زمینه رشد و شکوفایی استعدادها را فراهم کند. چتر حمایتی سازمان نیز باید همراه استعدادها باشد. استعداد وقتی شناسایی شود نیاز به حمایت دارد تا به نقش‌آفرینی برسد.»

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: «نباید خانواده‌ها تصور کنند کار فقط استادی دانشگاه و پزشکی است، اگر نگاه‌ها تغییر پیدا کند موفقیت به آسانی به دست خواهد آمد.»

منتظری گفت: «من دو هفته پیش با مجلس دانش‌آموزی ذیل سازمان دانش‌آموزی در گلستان جلسه داشتم و آنجا هم به چند نکته اشاره کردم. این مجالس باید نظام مسائل آموزش و پرورش استان‌ها و در سطح ملی، مسائل کشور را مشخص کنند و به عنوان دستورکار ثابت مجلس دانش‌آموزی باشد. در کنار این باید دستورکار متغیر هم داشته باشند.»

وی تصریح کرد: «نکته مهم‌تر مطالبه‌گری است. امروز از جوانان انتظار مطالبه‌گری وجود دارد. مجالس دانش‌آموزی هر استان باید هرچند وقت یکبار با مدیران کل آموزش و پرورش جلسه بگذارند، چشم‌انداز را بخواهند و مطالبه کنند که این اداره کل الان در کجای کار است.»

نماینده مردم گرگان و آق‌قلا در مجلس شورای اسلامی در پایان گفت: «همچنین مجالس دانش‌آموزی باید با مجامع نمایندگی هر استان دیدارهای مستمر داشته باشند، هم از تجربیات و دانش نمایندگان استفاده کنند و هم اینکه در رفع مشکلات آموزشی و پرورشی از نمایندگان کمک بگیرند و مطالبه کنند.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار