تجدید بیعت 13 ساله‌های اردبیلی با شهید نوجوان کربلا

اردبیل (پانا) - همایش «احلی‌من‌العسل» در تجدید بیعت نوجوانان با شهید نوجوان کربلا قاسم بن حسن(ع) در اردبیل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۹۳۲۰
لینک کوتاه کپی شد
تجدید بیعت 13 ساله‌های اردبیلی با شهید نوجوان کربلا

در این همایش که در حسینیه ثارالله سپاه اردبیل و با حضور دانش‌آموزان و نوجوانان پرشور حسینی برگزار شد، دانش‌آموزان 13 ساله عاشورایی اردبیل با ندای «لبیک یا حسین» با آرمان بلند امام حسین (ع) و یاران با وفایش اعلام وفاداری و بیعت مجدد کردند.

در این مراسم که حال و هوای معنوی با قرائت سرودهای حماسی و مداحی همراه بود دانش‌آموزان در حالی که بر سر و سینه می‌زدند به یاد قاسم بن حسن (ع) شهید 13 ساله دشت نینوا عزاداری کرده و بارها با ندای «لبیک یا حسین» با این طریق معنوی اعلام بیعت کردند.

کلام الله صفری، مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل، با بیان اینکه سوگواره احلی من العسل نمود عینی برای تفسیر و تبیین واقعه حادثه کربلا در این همایش متجلی شده است.

وی گفت: امروز جمع شده ایم که به حضرت قاسم بن حسن بگوییم، اگر در کربلا بودیم با ندای لبیک یا حسین در کنارتان می ایستادیم.

مدیرکل آموزش و پرورش استان با اشاره به اینکه برگزاری همایش احلی من العسل، نشان از اطاعت پذیری و ولایت پذیری جوانان از رهبر و امام زمان (عج) است، بیان کرد: امروز آمده ایم تا به شعار اصیل امر به معروف و نهی از منکر عمل کنیم.

این مقام مسئول در ادامه گفت: اگر چه واقعه کربلا بیش از 1400 سال پیش اتفاق افتاده است، ولی سوگواره احلی من العسل نشان می دهد که این واقعه بزرگ تاریخی در گذر زمان فراموش نخواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار