امام جمعه شهرستان پردیس:

ساختار مدیریت سوانح و بحران در کشور باید تغییر کند

پردیس (پانا) - امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به سیلاب های اخیر در کشور گفت با توجه به سیلاب‌های اخیر در کشور و آمار قربانیان ضروری است ساختار مدیریت بحران در کشور تغییر کند.

کد مطلب: ۱۲۹۹۰۲۹
لینک کوتاه کپی شد
ساختار مدیریت سوانح و بحران در کشور باید تغییر کند

حجت الاسلام سید حسین حسینی ادامه داد: اگر سیاست‌گذاری درست انجام پذیرد و قوانین و استانداردهای لازم تنظیم و اجرا شود این‌همه مال و جان مردم از بین نمی‌رود و حفظ می‌شود. در این راستا مجلس انقلابی و دولت مردمی برای ریل‌گذاری درست و برنامه‌ریزی و اقدام آینده‌نگرانه مسئولیت ویژه‌ای دارند.

وی با اشاره به اینکه طبق آمار بین المللی، ایران ششمین کشور حادثه‌خیز جهان است، تصریح کرد: مشکل اساسی مدیریت بحران در کشور ما این است که صرفا نگاه پسینی بوده نه پیشگیرانه و آینده‌نگرانه و به رویکرد عملیاتی در حین یا پس از حوادث اضطراری و غیرمترقبه تقلیل یافته است. ضروری است تا ساختار مدیریت سوانح در کشور تغییر کند و همه نهادهای امدادی در ذیل وزارت مدیریت بحران ادغام و فعالیت کنند.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به روز یکشنبه 9 محرم(16 مرداد) تاسوعای حسینی - دوشنبه 10 محرم(17 مرداد) عاشورای حسینی و شهادت امام حسین(ع) به همراه یاران وفادارش در صحرای کربلا(61ق) گفت: مسئولان هیأت‌ها باید هیأت امام حسین(ع) را در شأن ایشان برگزار کنند. الحمدلله این هفت شب محرم که سپری شد، مراسم عزاداری امام حسین علیه السلام در خانه‌ها و کوچه‌ها و خیابان‌ها و هیأت‌های عزاداری و مساجد با همت عاشقان حسینی برگزار شد و همچنین جوان و نوجوان در جای جای شهرهای پردیس و بومهن و جاجرود ایستگاه ها و موکب هایی را برپا کرده‌اند و برای افزایش محبت و عشق امام حسین(ع) از مردم پذیرایی می‌کنند.

حجت‌الاسلام حسینی اضافه کرد: همه هزینه‌های این هیأت‌ها و ایستگاه‌های صلواتی را مردم عاشق از جیب خودشان می‌پردازند و ساعت‌ها وقت می‌گذارند و چقدر هم خوشحال هستند و چقدر افتخار می‌کنند که پول و انرژی و وقتشان برای حسین(ع) مصرف می‌شود. همه مردم از نزدیک این شور و شعف و خوشحالی و افتخار را با چشمان خود دیده‌اند و حتی خانواده ای، زمینی را برای هیأت هدیه کرده بود و چقدر خوشحالی می‌کرد که امام حسین(ع) این هدیه را از او قبول کرده است.

امام جمعه شهرستان پردیس با اشاره به نکات و توصیه هایی که هر یک از ما باید آنها را رعایت کنیم، اظهار کرد: چه خوب است که در این روزها حق الناس را رعایت کنیم مثلا اگر با صدای بلندِ دستگاه‌های صوتِ هیأت، برای مردم مزاحمت ایجاد کنیم و با بستن راه مردم باعث آزار مردم شویم و بوق ماشین‌ها و یا هر سر و صدایی باعث اذیت مردم شویم امام حسین(ع) راضی نخواهد بود، بنابراین رعایت نکردن حق الناس عزاداری های ما را تحت الشعاع خود قرار خواهد داد.

وی ادامه داد: بی حجابی و بدحجابی برخی زنان و دخترانی که در هیأت ها باعث گناه جوانان می‌شوند که هم خود گناه می‌کنند و هم دیگران را به گناه وادار می‌کنند که این رفتار دور از شأن هیأت حسینی است، بنابراین با توصیه و نصیحت و تذکر آنها را اصلاح کنید.

حجت الاسلام حسینی با بیان اینکه نماز را در هیأت های خود برپا کنید، تصریح کرد: امام حسین(ع) کشته نماز است بنابراین هم نمازهای مغرب و عشاء را برپا کنید تا جوان و نوجوان با نماز انس بگیرد و هم نماز ظهر عاشورا را با شکوه هرچه تمام‌تر برگزار کنید تا اهداف خود را در عزاداری‌ها با نماز جماعت به نمایش بگذارید. با توجه به درخواست همه هیات ها نماز ظهر عاشورا در میدان عدالت برگزار خواهد شد.

امام جمعه شهرستان پردیس همچنین در رابطه به وظایف خبرنگاران گفت: لازم است تا خبرنگاران صداقت در گفتار، رعایت انصاف و تقوای سیاسی و اخلاق حرفه ای، درستی و امانت‌داری در حرفه خبرنگاری و انقلابی بودن را از وظایف و ویژگی‌های مهم خود بدانند.

وی ادامه داد: یکی دیگر از وظایف خبرنگاران این است که بدانند خبرنگار؛ واسطه مردم و مسؤلان اند، این خبرنگاران رسانه ‏ها هستند که با تیزهوشی و دقت، نقش واسطه بین مردم و مسؤولان را ایفا می ‏کنند. آن‏ها، از یک ‏طرف درد دل مردم را می ‏شنوند و به مقامات بالا انتقال می ‏دهند و از سوی دیگر، پاسخ ‏های مسؤولان را به آگاهی مردم‏ می ‏رسانند. نقد عملکرد خوب یا بد حاکمان در رسانه ‏ها، از دیگر وظایف خبرنگاران است که به بالندگی نظام و نیز پاسخگو بودن مسؤولان یاری می ‏رساند.

حجت الاسلام حسینی ضمن تبریک روز خبرنگار ادامه داد: خبرنگاران موتور هدایت افکار عمومی هستند پس باید دقت داشته باشند که افکار مردم مسلمان را به چه سمتی و جهتی هدایت می‌کنند. لازم است تا خبرنگاران سعی کنند تا با انجام وظائف خود از مواضع انقلاب اسلامی زیاد جا نمانند و سعی کنند هماهنگ با مواضع انقلاب اسلامی باشند.

خبرنگار: سیمین رهبریان

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار