به یاد کوچکترین سرباز کربلا؛

همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار شد

کرج (پانا) - همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی به یاد کوچکترین سرباز کربلا (علی اصغر) کودک شیر خوار امام حسین (ع) جمعه هفتم محرم در مصلای بزرگ کرج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۲۹۸۵۷۵
لینک کوتاه کپی شد
همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی برگزار شد

هرسال صبح اولین جمعه ماه محرم در حسینیه ها، مساجد، مصلی ها و ... به یاد کوچکترین فرزند امام حسین (ع) علی اصغر همایش شیرخوارگان حسینی در ایران و در برخی کشور های دیگر برگزار می شود.

در این مراسم مادران به همراه کودکان شیرخوارشان با لباس ، روسری و پیشانی بند به رنگ سبز حضور می یابند و برای کوچکترین سرباز کربلا علی اصغر به گریه و عزاداری می پردازند و گهواره نمادین علی اصغر را در آن همایش می گردانند.این همایش اولین بار در سال ۱۳۸۲ در تهران برگزار شد و تا الان هم این رسم به یاد علی اصغر باقی مانده است.

این همایش در کشورهای مختلف‌جهان‌مانند ایران، عراق، عربستان، بحرین،‌ کویت، سوریه، لبنان، کانادا، آمریکا، دانمارک، فرانسه، استرالیا، سوئد و تایلند برگزار شد.

مراسم شیرخوارگان حسینی سال ۱۴۰۱ به دلیل شیوع ویروس کرونا علاوه بر برگزاری در مساجد و مکان های برگزاری دیگر از شبکه های سیما و استانی به صورت مستقیم و زنده از ساعت ۸:۳۰ هم زمان پخش می شود.

مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) و مراسم شیرخوارگان حسینی امسال محرم ۱۴۰۱ در نظر دارد در پنج هزار شهر ایران و ۲۵۰۰شهر جهان شامل ۵ قاره مراسم شیرخوارگان حسینی را با حضور بانوان ، مادران و کودکان شیرخوار یاد شش ماهه کربلا علی اصغر (ع) برگزار کند.

این مراسم در روز جمعه ۱۴ مرداد ۱۴۰۱ برابر هفتم محرم برگزار می شود و توزیع ۵ هزار لباس و سربند برای شیرخوارگان به همراه اجرای برنامه های متنوع و فرهنگی ، مذهبی از جمله قرائت نذر نامه و مداحی از جمله برنامه های ویژه این روز است.

دانش آموز خبرنگار : آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار